Forfatter Emne: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v  (Læst 1039 gange)

ThomasK

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hammel
Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Dato: 20. Juli 2023, 19:24 »
Hej, jeg tror jeg har er eller flere lejer i gearkassen der er slidt/ødelagt

Gearkassen lyder lidt som om en legetøjsbil der kører efter det er trukket op med en fjeder. Ved ikke om det giver mening. Gearkassen og motoren kører bare perfekt og den skifter godt gear.

Kan læse det er en kendt ting , der kan ske.

Er der nogen der tilbyder at skifte gearkassen til en pris billigere end hvad et værksted kan gøre det til ? Jeg kan se jeg kan købe en renoveret gearkasse til ca. 4000kr - men er der nogen af jer der gør I at skifte den eller skifte lejerne ?

Hilsen
Thomas
Bor i Østjylland


Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Svar #1 Dato: 21. Juli 2023, 09:43 »
Jeg har lavet nogle stykker over årene, men jeg kan se lejerne er steget en del siden jeg lavede den første, så en pris på 4000,- for en renoveret gearkasse er ikke dyrt. Jeg vil nok kunne lave det hele for lidt over den pris inklusiv udskiftning forudsat at det rent faktisk kun er lejerne der er defekte. Typisk kan man høre en hylen i de første 3 gear hvorefter den holder op i 4. og 5.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

ThomasK

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hammel
Sv: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2023, 23:11 »
Hej, tak for svar. Hvad må jeg så betale for at få skiftet gearkassen ?

Jeg har set et par videoer, men er ikke sikker på jeg er helt klar på opgaven.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Svar #3 Dato: 22. Juli 2023, 08:28 »
Det jeg snakker om er skam inklusiv skift af gearkassen, jeg tager bilen på liften, tager gearkassen af, skifter lejer og monterer den igen. prisen vil være 5K inklusiv gearkasseolie og nye pakdåser alle steder i gearkassen. Jeg skal bruge bilen en weekend fra fredag til søndag aften.
Du kan skrive en personlig besked under "mine beskeder" øverst på siden.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Svar #4 Dato: 31. Juli 2023, 12:00 »
Hej, jeg tror jeg har er eller flere lejer i gearkassen der er slidt/ødelagt

Gearkassen lyder lidt som om en legetøjsbil der kører efter det er trukket op med en fjeder. Ved ikke om det giver mening. Gearkassen og motoren kører bare perfekt og den skifter godt gear.

Kan læse det er en kendt ting , der kan ske.

Er der nogen der tilbyder at skifte gearkassen til en pris billigere end hvad et værksted kan gøre det til ? Jeg kan se jeg kan købe en renoveret gearkasse til ca. 4000kr - men er der nogen af jer der gør I at skifte den eller skifte lejerne ?

Hilsen
Thomas
Bor i Østjylland

Det lyder da ganske fornuftigt med kr. 4000,- for en ombytter/renoveret gearkasse.
Hvor har du set det henne? - jeg har en genbo, der siger at hans gearkasse også larmer og bør få skiftet lejer jf. aut. værksted.

ThomasK

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hammel
Sv: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Svar #5 Dato: 07. Oktober 2023, 19:30 »
Undskyld det sene svar. Jeg har set det på DBA, firmaet hedder Gear DK

Jeg har ikke gjort noget ved min endnu, da vi har haft en bil i overskud.

Tror jeg hellere vil have kigget på min, da jeg ikke selv kan skifte den alligevel


SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 351
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Svar #6 Dato: 07. Oktober 2023, 20:57 »
Gear DK er et polsk firma. De kører gearkassen til Polen, hvor den renoveres.

Et lejesæt koster godt kr. 3000,- så tilbuddet fra Holt kan du næppe finde bedre andre steder. Det kunne sagtens koste mere og stadig være billigt  ;)

Min nabo har et tilsvarende problem på sin C4 - Citroën har givet en pris på kr. 15.000+
Din gearkasse er formentlig en MA, hvor omtalte C4 er en BE gearkasse.

Med mindre koblingen er relativt ny, vil det være rettidig omhu at udskifte koblingen forebyggende.
Du skal påregne, at der kan komme lidt mere til. Det er ikke altid de gamle biler lader sig adskille uden at noget går i stykke - eller at der opdages andre defekter undervejs, hvor det f.eks. kan være fordelagtigt lige at få det taget med, når bilen alligevel er adskilt... blot et hint, men det kommer jo også an på planen med bilen... Det lyder som om bilen mest er legetøj i godt vejr :-)

ThomasK

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Hammel
Sv: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Svar #7 Dato: 08. Oktober 2023, 15:43 »
Jeg er helt enig i Holt’s pris er god. Jeg prøvede at ringe en enkelt gang, men fik ikke fat på ham og jeg har kun kørt små ture indtil videre. Men skal have prøvet om han kan kigge på min. Koblingen er helt ny, men ja der er sikkert noget der kan fixes samtidigt. Jeg tror jeg har et knokkelled eller lignende der også trænger til skift.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Peugeot 206 CC gearkasse 1.6 16v
« Svar #8 Dato: 09. Oktober 2023, 16:11 »
 Du ringer bare igen eller sender mig en personlig besked, så finder vi ud af det.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html