Forfatter Emne: Fejl med emmision og partikelfilter Peugeot 308 1,6 Hdi Sw 109hk fra 2010  (Læst 862 gange)

rasmus.ulslev.pedersen@gm

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Veksø Sjælland
Hej.

Jeg har desværre løbet nogle staver i livet med min Peugeot 308 1,6 Hdi Sw 109hk fra 2010. Den har nummerplade HW25492.

Den har meldt om fejl i "Antipollution system". Og motor lampen lyser (igen igen). Den har stoppet flere gange og den har gået i det langsomme "limp" mode flere gange.

Min mekaniker og jeg har skiftet turboen, EGR ventil, renset partikelfilter (hurtigt, ikke grundigt), og ladetryksregulator.

Jeg har ikke de store ideer mere selvom jeg kan se online ved søgninger at det desvære er et velkendt fænomen.

Jeg overvejer at købe et nyt partikelfilter og syntes at se på min Autodoc app at det er et par tusind kr. Så det er vel værd at prøve.

Men jeg søger dig der evt har erfaring med PRÆCIST denne bil og evt. kan give mig nogle tips.

Hvis jeg læser koderne ud med min OBD læser fra Biltema så sider den der er tre stk "DTCs in this ECU". De to første er P0234 og betyder "Turbocharger / Supercharger Overboost Condition". Den sidste er P1351 og betyder "IDM Input Circuit Malfunction / Ignition Coil Control Circuit High Voltage". Om de er relateret til problemet aner jeg ikke.

Håber du kan hjælpe.

Mv Rasmus