Forfatter Emne: Eftermontering af elruder i bagdørene.  (Læst 885 gange)

Kenneth68

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Dato: 20. August 2023, 17:35 »
Hej. Prøver lige igen her på siden.

 
jeg har eftermonteret elruder i bagdørene på min 407 sw da de ikke er der fra fabrikken af.

Men kan ikke få dem til at virke, men har hørt fra en på facebook at de skal kodes, så har spurgt ved den lokale Peugeot forhandler , men ham jeg snakke med sagde at det have han aldrig hørt om, så det undre mig noget.

Har selv det udstyr der hedder Lexia /pp2000. og der fandt jeg noget der hedder Aktiver/Deaktivere,Er det måske der jeg skal finde de her ting. 

Men da jeg ikke er meget for at pille i noget jeg ikke kendere til ang dette program, så jeg kunne risiker at bilen ikke kan starte bagefter, vil jeg høre her inden om nogen kan hjælpe mig .

Har læst på nette at der skulle være et par troldmænd her på siden. der henvise til en ved kald navn Mikhan og Holt.

Mvh Kenneth Andersen.

Ps: Er det nemt at kode nye nøgler selv. Min er færdig i den ene knap, så den virker ikke ret godt længere.

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Svar #1 Dato: 20. August 2023, 22:28 »
Jeg har aldrig lavet elrudehejs på en 407, men har lavet det på et par 307, jeg går selvfølgelig ud fra du har skiftet ledningsnettet i bagdørene og tilføjet  ledninger til rudehejs kontakten i førerdøren samt kontakter i bagdørene, jeg har ikke kodet nogle af de 307 modeller jeg har monteret, så det burde virke uden.
Man kan købe nye knapper til fjernbetjeningen, men du skal have et skarpt syn og en lille loddekolbe da de er meget små. Du skal bruge transponderkoden for at kode en ny nøgle, så skal du have alle nøgler der skal kunne starte bilen når du koder, selve kodningen foregår under "pakkereperation" i bsi boksen med testeren, og alt bliver forklaret tydelig på skærmen.
Nu er jeg ikke klar over hvor du kommer fra, men hvis du har mulighed for at komme forbi mig, har jeg både nøglefræser og mulighed for at udlæse transponderkoden.
Jeg kan se jeg også har en ny nøglehus til en 407 af en meget mere solid model end den originale, men det kræver at det originale print kommer til at virke.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Kenneth68

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
Sv: Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Svar #2 Dato: 05. September 2023, 19:37 »
Hej Holt.

Ja jeg har skifte alt i alle fire dører. 

Og en som har arbejde ved Peugeot, i der motorsports afd siger det samme med at de skal kodes eller åbnes i bilen system, som så mange andre biler hvis man vil have ekstra udstyr i bilen ud over det der er.
 
Og jeg bor i Århus. 

Ang Nøgler så skal der værer 3 knapper på mine nøgler.

Mvh Kenneth

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.053
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
Sv: Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Svar #3 Dato: 06. September 2023, 14:01 »
Hej!

Er det kun knappen i selve huset ??
.. jeg har nøglehuse på lager - også med 3 knapper;-)

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.504
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Svar #4 Dato: 06. September 2023, 21:15 »
den nøgle jeg har liggende har også 3 knapper, det havde billedet jeg havde på min pc bare ikke. Nøglebladet er en VA2 uden spor i siden og til printet hvor batteriet sidder i huset.
Har du tjekket om ledningerne er tilstede i stikket i dørstolpen ud i hovedledningsnettet?


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html