Forfatter Emne: 407 hdi starter og går ud  (Læst 918 gange)

Lindy1983

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 1
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Allingåbro
407 hdi starter og går ud
« Dato: 01. September 2023, 17:05 »
Hej allesammen

Svigerfars 407 2.0hdi har fået akut sygdom, han skulle flytte bilen hjemme i indkørslen hvilket lykkedes som altid... Da han så skulle bruge bilen igen vil den ikke starte, den tørner fint og starter i ganske få sekunder og går så ud.... :(
Kan det være startspærren selvom den ikke skriver/viser noget i displayet om at startspærren er aktiveret? Han har en reserve nøgle som ikke er kodet og der viser den en gul lampe med nøgle i...

Det skal siges at jeg har haft min Hella Gutmann tester på og den melder 1 enkelt fejl på forvarme relæet, hvilket jeg ikke tænker har den store betydning i dette tilfælde..... Ellers ingen fejlkoder...'

Alle sikringer er kontrolleret...

Gode råd modtages med kyshånd :)

Mvh

Lindy
« Senest Redigeret: 01. September 2023, 17:31 af Lindy1983 »

SR

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
  • Karma: +3/-1
    • Vis profil
Sv: 407 hdi starter og går ud
« Svar #1 Dato: 01. September 2023, 20:38 »
Hvis den starter, men går ud igen er det formentlig et brændstofproblem (måske luft pga. en utæt brændstofslange)- eller forvarmning som du er inde på. Det er dog ikke sååå koldt endnu om end kalenderen siger efterår.

Du kan udmåle strømforsyning til gløderørene og rørene selv, søg evt. på glow plug test eller noget i den stil på Youtube.

Den deler vist motor med Ford - der har jeg haft en fejl på en S-Max, netop en brændstofslange, i motorrummet, den var gnavet igennem. Den dryppede ikke brændstof, men der kom luft ind i brændstofsystemet.