Forfatter Emne: 508 sw 2011  (Læst 783 gange)

carsten

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: rødekro
508 sw 2011
« Dato: 24. November 2023, 11:54 »
Hej Alle.
Jeg har de sidste 3 mdr bøvlet med min bil.
fik i feb. skiftet partikel filter og bilen kørt fint.
I sep. begyndte den at pludselig at komme med en motorfejl og at partikelfiler risikere at blive tilstoppet. Bilen kørte fint og trak fint som den skulle lige indtil den holdt i tomgang og gik i stå. den kunne ikke starte igen så hjem med autohjælp.
Dagen efter satte mekanikker nøgle i og den startede med det samme. Han mente det var diesel filer så det blev skiftet.
2 dage efter samme problem. vi ventede 5 min og bilen startede igen. kørte 5 km og den gik i stå igen i tomgang. osv osv.
Peugeot mekaniker har haft bilen i 2,5 uge og mente så det var filterhus. Nyt på og kørte så i 3 dage og samme problem op stod.
Nu mente han at sensor til brændstofttyk ny i og har så kørt i 10 dag.
Jeg kørte ind for at tanke og efter fyldt op startede bilen og samme fejl kom frem igen.
Har altid kørt shell V power
bilen er en 1,6 hdi og har kørt 225000 km
mekaniker har testet alt og det ser fint ud med tryk osv.
nogen forslag til hvor vi kan lede ????
mvh
carsten

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 142
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: 508 sw 2011
« Svar #1 Dato: 24. November 2023, 13:44 »
Har du haft en tester på? Hvis ja, hvilke fejl fremkom?
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

carsten

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: rødekro
Sv: 508 sw 2011
« Svar #2 Dato: 24. November 2023, 14:19 »
Har du haft en tester på? Hvis ja, hvilke fejl fremkom?
Hej John.
Peugeot har haft tester på mange gange i de 2,5 uge den stod ved dem
testen viser ikke noget.
diesel tryk dyser/ indjektor og alt er fint.
for mig ser det ud som om at fejlen kommer og går..
men den bliver ved med at vise fejlen i indstumentbordet.
Det virker som om den tømmer filter og har problemer med at sende overskydende diesel retur til tanken.
sjovet det opstår ved fuld tank.
Jeg begynder at tro vi er ude i noget elektrisk. 

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 142
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: 508 sw 2011
« Svar #3 Dato: 24. November 2023, 15:33 »
Når du tanker brændstof, stopper du så 1. gang pumpen slår fra, eller giver du den lige et par "klik" mere?
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.053
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
Sv: 508 sw 2011
« Svar #4 Dato: 24. November 2023, 15:40 »
Hej.
Luft i systemet eller manglende/stoppet udluftning i tank ?…
er muligheder…
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

carsten

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: rødekro
Sv: 508 sw 2011
« Svar #5 Dato: 24. November 2023, 16:07 »
Hej.
Luft i systemet eller manglende/stoppet udluftning i tank ?…
er muligheder…
mvh
Hov se den var måske ikke så dum... det må undersøges...

carsten

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: rødekro
Sv: 508 sw 2011
« Svar #6 Dato: 24. November 2023, 16:08 »
Når du tanker brændstof, stopper du så 1. gang pumpen slår fra, eller giver du den lige et par "klik" mere?
den for altid til et rundet beløb så ja den for lidt ekstra klik

John Høj

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 142
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Sv: 508 sw 2011
« Svar #7 Dato: 26. November 2023, 21:57 »
Det er nok ikke det bedste at gøre, da en overfyldning af tanken kan give problemer med recirkulationen af brændstof.
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011