Forfatter Emne: Elektrisk servomotor og tandstang, Peugeot 207 CC årg 2008, km 80.000  (Læst 27 gange)

Henrik Wallstrøm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
  • By: Østbirk
Jeg købte i sidste sommer denne smarte lille vogn med 67.000 på tælleren. Men ret hurtigt gik det op for mig, at det ikke var fordi bilen havde stået længe, at servostyringen virkede lidt mystisk og upræcis. Servostyringen og evnen til at "rette op" i rattet efter drej og kørsel i kurver har efterhånden en del af ønske. Styringen minder som i en ældre Opel Manta - lidt træg, tung og upræcis. En mekaniker har fortalt mig, at min servomotor måske er helt defekt og der skal en ny én på. Men der skal også en stang med til tandstangsstyringen i dette skift.

Det virker også som om forhjulene er skævt sporet, for der rykker lidt i rattet til begge sider, når jeg drejer eller under acceleration.

Jeg har hørt om priser fra kr. 2890 og helt op til kr. 8000. Det er jo det vildeste med kr. 8000 for stumper til en ældre model.

Hvad er de øvriges erfaringer med dette skifte - og er der andet jeg skal være opmærksom på? Jeg er klar over at af/påmontering kan være mange timer på et værksted.

John Høj

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Idestrup
Jeg har ikke erfaring med en 207, men har skiftet en på en 206, som ligner den meget vedr stumper. Udskiftningen blev foretaget i min flisebelagte indkørsel, og tog omkring 3 timer. Tandstangen var faktisk nem at få ud og ind, hvis man løsnede forbroen lidt og lod den hænge i boltene. 4 hjulsudmåling, og justering, blev efterfølgende lavet på et dækcenter. ( 800 kr ).
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Det er vel ikke på grund af for brede dæk, jeg købte en 207 for godt et år siden da min 307 blev påkørt, jeg havde et sæt 17" fælge med 225/45R17 dæk på fra den gamle, dækkene kunne godt klare en sæson mere, men det kører en 207 bare ikke særlig godt med, og den opførte sig nogenlunde som du beskriver. Jeg var en tur forbi et værksted for en komplet 4 hjuls udmåling, men den stod næsten perfekt, og selv efter den sidste finjustering hjalp det ikke. Da jeg fik mine vinterdæk på der hedder 205/55R16 kører den fint igen.

Holt

Det ser godt ud, men det er ikke altid lykken med brede dæk.
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 207 VTI Premium 2008
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html