Forfatter Emne: fejl 1337  (Læst 55 gange)

Reep

• Newbie
  • *
    • Vis profil
  • By: Trustrup
fejl 1337
« Dato: 21. Juni 2026, 18:11 »
Jeg har problem med en Peugeot Partner  1,4 benzin, fra 2008 , den går dårligt og hakker under kørsel , og så går den i nødprogram , og viser fejl 1337,når den så står i tomgang et lille stykke tid, går den ud af nødprogram igen , jeg har så skiftet dyser , godt nok til nogle brugte , det virkede også fint , men efter et stykke tid kom fejlen tilbage , samme kode og samme fejl går ujævnt , skifter så dyse nr 1,da det er den som der er fejl på , det virker et stykek tid, pludselig samme problem igen , den går ujævnt og hvis jeg presser den , går den i nødprogram igen , og hvis jeg holder ind til siden og lade den stå i tomgang slukker lampen igen , er der nogle kloge hoveder der ved hvad det kan være , eller har været ude for noget tilsvarende ..

Fejlen er helt nøjagtig .
Ecu   Fejlkode       Beskrivelse
10     P1337       P-Code of Category Powertrain Systems, Manufacturer Controlled DTC
« Senest Redigeret: 21. Juni 2026, 23:45 af Reep »

SR

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: fejl 1337
« Svar #2 Dato: 21. Juni 2026, 20:48 »
P1337 skulle være "misfire".... Tændrør eller tændspole formentlig.

Prøv at bytte rundt på et sæt tændspoler og tændrør, nulstil fejlkoder og udlæs igen, når fejlen kommer på ny.

Husk at cylinder nr. 1 ALTID er længst væk fra svinghjulet, UNDTAGEN på franske biler, hvor det er omvendt.
Cylinder nr. 1 er altså den cylinder, der er tættest på svinghjulet/gearkassen.

SR

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 21. Juni 2026, 20:50 »
Jeg kan se, at anden bruger i mellemtiden har givet dig et AI-svar, der minder om det jeg har postet...

Reep

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 21. Juni 2026, 23:32 »
P1337 skulle være "misfire".... Tændrør eller tændspole formentlig.

Prøv at bytte rundt på et sæt tændspoler og tændrør, nulstil fejlkoder og udlæs igen, når fejlen kommer på ny.

Husk at cylinder nr. 1 ALTID er længst væk fra svinghjulet, UNDTAGEN på franske biler, hvor det er omvendt.
Cylinder nr. 1 er altså den cylinder, der er tættest på svinghjulet/gearkassen.

der er jo tændings modul ud i et stykke på denne model , så svært at bytte rundt på dem , og ved godt at cylinder 1 er den ved gearkassen

Reep

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 21. Juni 2026, 23:39 »

hmm, det hjælper mig ikke meget , synes jeg har prøvet det der skulle antyde at der var problemet