Forfatter Emne: 406  (Læst 2811 gange)

samild

  • Gæst
406
« Dato: 19. Februar 2005, 15:20 »
Jeg har for ca. 2 måneder siden købt mig en 406´er, model familie, 1,8sr fra ´02.
Jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke har fået ordentligt svar på hos min forhandler.
1: det "knurrer" fra koblingen når jeg sætter igang i 1. gear. Jeg har fået nu kobling i, men det har ikke hjulpet.
2: det "prutter" højt fra under bilen ved højre bagdør, hver gang vi har været ude og køre.
3: det piver konstant fra motorrummet når bilen er tændt.

"sådan skal den sige" har jeg fået afvide hos forhandleren, men jeg mener ikke en næsten ny bil skal have den slags mislyde.
Er der nogle der har en idé om hvad det kan være eller "skal den bare sige sådan"?
Forresten - fedt med en side hvor vi kan hjælpe hinanden lidt!

Lasse 106R

  • Gæst
RE: 406
« Svar #1 Dato: 20. Februar 2005, 11:02 »
Den konstante piven fra motorrummet, kan være generatoren. Vi fik ny generator på et tidspunkt, og den hyler noget mere end den gamle.

"Prutte-lyden".... Har du tjekket at der ikke er et lille hul i udstødningen??

Koblingen ved jeg ikke rigtig hvad kan være....

Men få det alligevel tjekket....

samild

  • Gæst
RE: 406
« Svar #2 Dato: 21. Februar 2005, 15:12 »
tak for det hurtige svar.

"Prytte" lyden fra undervognen er ikke konstant, derfor er jeg ret sikker på det ikke er et hul i ustødning.

Jeg vil prøve at få skiftet generatoren. Måske vil det hjælpe på den konstante hylelyd fra motorrummet!? Er der andre bud på hvad lyden kan være.

Lasse 106R

  • Gæst
RE: 406
« Svar #3 Dato: 21. Februar 2005, 17:50 »
Det burde ikke være nødvendigt at skifte generatoren. Nogle generatorer siger bare sådan. Hvis den ikke fejler noget, så lad være. De er p...e dyre....

Lambertsen

  • Gæst
RE: manifold
« Svar #4 Dato: 07. April 2005, 13:26 »
Jeg har et forslag til hvad din"pruttelyd" kan være. 406 fra '01 og 02 har (nogle gange) haft problemer med de rør der ligger inde i udstødningsmanifolden. Det fik min til at lyde som om der var hul i udstødningen - men det var der ikke. Det kom kun af og til og der var ikke noget mønster i hvornår. Løsningen var at rørene inde i manifolden blev hæftet med en svejseklat (mit blev ordnet pr. kulance) men da var bilen ikke mere end 13 måneder. Prøv at tage dit stel nr. og så ring til et værksted (ikke dit "sådan skal den lyde" værksted) og lad som om du vil købe den bil du har nummeret på. Hvis den har været serviceret aut. så kan de fortælle om det er lavet tidligere. Husk ved samme lejlighed at tjekke om der er sat den nye indsugningsmanifold på med varme. (alle de berørte biler blev indkaldt den gang - men det er ikke garanti for at det er skiftet)