Forfatter Emne: Skal jeg købe en Peugeot?  (Læst 1838 gange)

Jim

  • Gæst
Skal jeg købe en Peugeot?
« Dato: 17. Oktober 2007, 09:52 »
Vi står overfor at købe en 306 1.6 HDi fra 2005.

Mit indtryk er godt om bilen, men jeg høre flere steder hen, dårligt om Peugeot.

Folk (venner, mekanikker, famile) siger at de er dyrt i reprationer og at de skal repareres tit.

Nu vide jeg at I "elsker" Peugeot, eller som minimum, er farvet med jeres holdning.

Men kan jeg få nogle ærlig svar fra folk? Bla:

- fortryder du at have købte Peugeot?
- er der modelerman/jeg skal holde mig fra?
- er der noget man skal sikker iniden man køber bilen?
- skal de serverceres forholdesvis meget?

På forhand tak for hjælp.

Kenni

  • Gæst
RE: Skal jeg købe en Peugeot?
« Svar #1 Dato: 17. Oktober 2007, 14:43 »
Jeg regner med du mener 307 1.6 HDi. ;)

Jeg er på min 3. Peugeot nu (2x206 og 1x307) og jeg har ikke fortrudt et sekund.
Jeg har ikke haft nogle nævneværdige problemmer med mine biler, og slet ikke noget der ikke bare kunne ordnes når den var til service.

Men i sidste ende er det jo dig selv der skal leve med bilen, og hvis du synes den er et godt køb, så set igang. :D

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Skal jeg købe en Peugeot?
« Svar #2 Dato: 17. Oktober 2007, 19:30 »
Jeg har kørt Peugeot siden 2002, 306´er i 4år og 307´er i lidt over 1år. Jeg har heller ikke haft nævneværdige problemer.

306´eren var stort set kun på værksted til det årlige serviceeftersyn (ok den har haft en knækket ledning ud til førerdøren og en bagrudeviskermotor der skulle skiftes, men bilen var jo også syv år gammel). Den har aldrig svigtet mig og skulle transporteres til værksted.

307´eren har kun haft en fejl som forsvandt da jeg fik lagt et nyt styreprogram i u.b.

Så jeg fortryder ikke et øjeblik at jeg kører Peugeot, men jeg er vel også miljøskadet da mine forældre har kørt i 5 Peugeot´er siden ´89 (de har forøvrigt heller aldrig haft store problemer med deres).
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

EBJ

  • Gæst
RE: Skal jeg købe en Peugeot?
« Svar #3 Dato: 17. Oktober 2007, 21:24 »
Jeg har kørt Peugeot siden 1988. 1x 205 1,6 GTI, 1x205 1,9 GTI, 1x 309 GTI 16V og nu 307 SW 2.0. Jeg har ikke haft problemer, heller ikke med rust, som der ellers er nogle der påstår er et problem.

Dieselfreak

  • Gæst
RE: Skal jeg købe en Peugeot?
« Svar #4 Dato: 18. Oktober 2007, 13:38 »
Jeg kører min 2 peugeot nu. Først en 406 diesel og nu en 307 diesel. Har aldrig haft nogle problemer med peugeot, hverken mange værsktedsbesøg, rust eller underlige småfejl som man ser på mange nye biler. Mine forældre har også kørt peugept i mange år uden de store problemer så jeg kan klart anbefale peugeot herfra

Jim

  • Gæst
RE: Skal jeg købe en Peugeot?
« Svar #5 Dato: 19. Oktober 2007, 11:23 »
Ja, det er en 307 :-P

Ok tak gutter. Det hjælper. Ja, i sidste end er det mig som skal køre i den og den er sku en go´bil synes jeg.

Nu skal jeg bare forhandler mig frem til en god pris :-P

Det vaer dejligt med lidt feedback. Vi snakkes