Forfatter Emne: Radio laver underlige ting i Peugeot 206 S16  (Læst 5264 gange)

extreme12

• Gæst
Radio laver underlige ting i Peugeot 206 S16
« Dato: 17. Marts 2005, 22:58 »
Jeg har lige købt en Peugeot 206 S16, hvor jeg har prøvet at sætte min radio i, men den laver nogle meget underlige ting.

Når radioen har været tændt under kørsel et stykke tid, når jeg så slukker bilen, står den stadig og tapper strøm på batteriet og holder med lys på.

Vi har været nede ved Carsound, hvor de har kigget på det. De sætte et andet kabel i, men stadig samme problem. Han mente det var fordi den ikke fik konstant strøm (huskede ikke stationer), så han byttede om på en sikring. Ny kan den sagtens huske og spille når bilen ikke er tændt, men problemet er ikke løst!!

Nogle der har prøvet noget ligende, eller nogle der ved hvad jeg kan gøre ved dette??

Lambertsen

• Gæst
RE: radio
« Svar #1 Dato: 18. Marts 2005, 08:40 »
Hvis din radio opfører sig som den der sider i en 406 så er problemet at de standard stik du får med radioen ikke er helt så "ISO" (universelle) som de burde være. Der er byttet om på et par af ledningerne sådan at radioen tror at der konstant er strøm på. Jeg har selv oplevet problemet i forbindelse med at jeg monterede håndfrit installationssæt til min telefon.

Afhængig af hvor meget handymand du er så er der to måder at gøre det på. Gør det selv eller kør til en autoelektriker.

i din instruktionsbog kan du se hvilke ledninger der gør hvad. I radioens instruktionsbog finder du en tilsvarende - du skal så forbinde (bytte) ledningerne sådan at de passer til henholdsvis Peugeot og radioens "fortolkning" af begrebet ISO (læs standard tilslutning).

Jeg håber det hjælper dig videre

frank206

• Gæst
RE: Yep... har prøvet det samme
« Svar #2 Dato: 18. Marts 2005, 09:01 »
Har selv en 206 Hdi.. Har for nyligt monteret en Sony M8800 afspiller.. et multistik og to ledninger.. De to ledninger (styre/konstant) skal monteres modsat af forventet, hvis man kigger på farverne...

mvh

Frank