Forfatter Emne: ABS Fejl Peugoet 307  (Læst 2943 gange)

meuv

  • Gæst
ABS Fejl Peugoet 307
« Dato: 29. December 2007, 14:36 »
Når jeg kører 30-50 km/t kommer der en periodisk knurrende lyd fra venstre forhjul -lyder som venstre. Lyden kommer uden at jeg bremser og også når jeg har koblet ud. Endvidere slår abs'en til når jeg træder på bremsen, så det kan mærkes i pedalen.

Jeg har netop fået skiftet venstreforhjulsleje, hvorpå giveren/gummitandkransen til ABS-sensoren sidder, men har stadig ovenstående problem.

Når jeg har kørt et stykke tid, så slår abslampen til (ABS FAULT). Herefter forsvinder også den knurrende lyd, som før beskrevet.

Kan det være højre forhjulsleje/giver der også skal skiftet ud, eller lyder det mere som en defekt sensor?

Kan det evt. være bagerste abs-sensor eller tandkrans som er defekte, selv om lyden kommer fra forreste del af vognen?
« Senest Redigeret: 29. December 2007, 16:19 af meuv »

meuv

  • Gæst
RE: ABS Fejl Peugoet 307
« Svar #1 Dato: 13. Januar 2008, 15:36 »
Hej

Til interessede har jeg nu løst problemet:D

Bagerste højre abs-sensor havde forflyttet sig pga af rust på anlægsfladerne, hvorfor afstanden fra sensoren til giveren var for stor.

Jeg fjernede bremseskiven og afmonterede sensoren. Anlægfladerne sleb jeg med sandpapir, for at fjerne rusten. Herefter rensede jeg tandkransen med en tandbørste med vand/sulfo.

ABS'en virker nu igen!

Jeg håber, at der er nogen som kan drage nytte af ovenstående, hvis samme problem opstår.

Mvh

Martin