Forfatter Emne: HDI vil ikke starte kold...hjælp mig  (Læst 3503 gange)

Uffe

  • Gæst
HDI vil ikke starte kold...hjælp mig
« Dato: 05. Januar 2008, 10:18 »
Jeg har en 406'er 2,0 HdI. Lige pludselig hvor temperaturen er faldet kan jeg ikke slå den i gang hvis den har stået ude natten over og fået lov til at blive rigtig kold. Jeg har tjekket gløderørerne. De virker og de får både spænding og strøm (æder ca 40A). Stel til motorblok er også ok. Min glødelampe i kabinen lyser kun i ca et sekund(den burde lyse længere), men der er spænding til gløderørerne i ca 5 sek. yderligere, men aligevel vil den ikke slåes igang. den kører bare på starteren.Kan det være noget med brændstoftilførsel i startøjeblik??? er der nogen der har været ude for det samme???:|

Dieselfreak

  • Gæst
RE: HDI vil ikke starte kold...hjælp mig
« Svar #1 Dato: 05. Januar 2008, 15:40 »
Jeg oplevede det samme den anden dag i min 307 HDI. Starten vred bare rundt og motoren var hele tiden lige på nippet til at starte uden at gøre det. Efter ca 15 minutter startede den endelig, men der har ikke været startproblemer siden. Dog har den haft elektriske problemer der er kommer og gået. Nu skal dytten på værksted onsdag d 9 så må vi se hvad der er galt med den.

Uffe

  • Gæst
RE: HDI vil ikke starte kold...hjælp mig
« Svar #2 Dato: 05. Januar 2008, 16:57 »
Problemet er desværre ikke forsvundet for mig. Jeg kan mærke at den har svært ved at starte når den har stået ude i nogle timer og er på nippet til at blive kold, men så længe vi lader den stå inde om natten går det, men dette er selvfølgelig ikke en løsning på sigt. Jeg er på nippet til at tro at det er noget med brændstoftilførslen, men det undrer mig meget at problemet er noget der bliver værre jo koldere bilen er. Den er jo lidt træg at starte hvis den nærmer sig frysepunktet, og vil ikke hvis den kommer ned under. Jeg kan selvfølgelig ikke sige med sikkerhed at det lige præcis er 0 grader der er skille punktet, men det er ihvertfald der omkring. Du må meget gerne skrive igen hvis du finder ud af andet....'

Dieselfreak

  • Gæst
RE: HDI vil ikke starte kold...hjælp mig
« Svar #3 Dato: 05. Januar 2008, 22:50 »
Ja det lyder sgu noget underligt at den blive mere og mere rebelsk alt efter temperaturen, men jeg skal nok skrive på onsdag når min har været på værksted så du kan høre hvad deres diagnose var.

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Svar på indlæg: HDI vil ikke starte kold...hjælp mig
« Svar #4 Dato: 06. Januar 2008, 10:07 »
Jeg har set at man kan få noget til Dieselmotorer på tankstationer for at de bedre kan starte om vinteren.
Men det kan godt være at det er et gammelt råd, som ikke bliver brugt mere, det skulle tilsættes Dieselen for at den skulle blive tyndere når der var koldt.
Men nu siger de at Dieselen bliver reguleret fra Oliefirmaernes side så det ikke skulle være nødvendigt.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

sh7873

  • Gæst
RE: Startproblemer
« Svar #5 Dato: 06. Januar 2008, 20:24 »
Ang. glødelampe, så skal den IKKE lyse mere end ca 1 sekund på en bil med direkte indsprøjtning, som der jo er på en HDI, så det er ikke der problemet er, tror også mere på noget med brændstoftilførslen.
Vedr. div additiver, som sælges på tankstationer og andre steder, er de efter min mening intet værd B)

Dieselfreak

  • Gæst
RE: HDI vil ikke starte kold...hjælp mig
« Svar #6 Dato: 14. Januar 2008, 10:43 »
Så har min bil været på værksted og deres melding var at de ikke anede hvad der var galt. De målte den igennem og computeren sagde at der ikke var noget galt. Der har da heller ikke været noget med den siden, så peugeot mente det var en fejlmåling i en føler der så gav følgeskader hele vejen gennem bilen.

Silje

  • Gæst
RE: måske en hjælp?
« Svar #7 Dato: 14. Marts 2008, 10:20 »
Det var godt nok ikke en peugeot men en opel vectra diesel.
Hver gang tempraturen gik under -3 ville vores bil ikke starte. Den stod mere eller mindre konstant på værksted hele vinteren 2006/2007.
De skiftet gløderør, renset returslanger for luft, havde alle mulige måle apparater på men lige lidt hjalp det.
Til sidst fant de ud af det var en revne i et filterhus der gjorde der kom luft til. Det passede med at når det ramte de -3 grader udvidet revnen sig så meget luften kom til. Det havde derfor været umulig at finde fejlen inde på værkstedet i 15 grader plus.
Ved ikke om det er nogen hjælp, men er måske verd at checke?
Hvis min forklaring var lidt for tøse agtig kan i sende mig en pm så kan i få nummeret på min mekaniker.

Hilsen Silje

sh7873

  • Gæst
RE: HDI vil ikke starte kold...hjælp mig
« Svar #8 Dato: 14. Marts 2008, 17:05 »
Hmm er kommet i tanke om, at der helt sikkert sidder et varmelægeme i nærheden af brændstoffiltret, til at forvarme dieselolien. Hvis den ikke virker korrekt, vil det uden tvivl blive vanskligere at state bilen jo koldere det bliver

406kollund

  • Gæst
RE: HDI vil ikke starte kold...hjælp mig
« Svar #9 Dato: 22. Oktober 2010, 19:53 »
Hej Uffe

Fandt du problemet, lyder til det er samme problem jeg har nu ?

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: HDI vil ikke starte kold...hjælp mig
« Svar #10 Dato: 22. Oktober 2010, 21:13 »
fejl i varmelegme i brændstoffilter kan ses i parametermåling

huseauto

  • Gæst
RE: HDI vil ikke starte kold...hjælp mig
« Svar #11 Dato: 23. Oktober 2010, 08:19 »
Hadsund er ikke langt fra Nørresundby, hvis du kører forbi vi kan godt finde fejlen.

www.husegracaninauto.com