Forfatter Emne: Med fare for at lyde dum......  (Læst 1947 gange)

kidletter

  • Gæst
Med fare for at lyde dum......
« Dato: 22. Januar 2008, 09:35 »
Jeg har købt en 307 HDI Airvan fra 2005, 93000 km - alle service overholdt osv osv......den kører rigtig godt synes jeg..........det eneste jeg har er.......nå ja jeg har 2 ting: Jeg har aldrig kørt diesel før - ikke som min egen bil, men jeg synes at bilen "lyder" som en diesel, forstået på den måde at ved et lidt for højt gear kommer der sådan en "diesel" raslen fra motoren - er det normalt - troede bare ikke man kunne høre forskel som sådan

Mit næste spørgsmål er angående det der gitter der er bag forsædet  det rasler og knirker, kan man gøre noget ved det, jeg må vel ikke afmontere det??

På forhånd tak for hjælpen

kid

Speeque

  • Gæst
RE: Med fare for at lyde dum......
« Svar #1 Dato: 22. Januar 2008, 11:10 »
Med hensyn til til den der raslen så gør min 206'er fra 2003 det også så det håber jeg er normalt, har kørt med det et års penge næsten :P

Gitteret bag sædet kan du vel lige tjekke om det er spændt ordentlig fast eller er gået i stykker på en eller anden måde?
Har en kammerat som også har sat nogle gummiringe mellem Gitter og karosseri for at mindske vibrationerne der kommer op i gitteret.

Håber det hjælper og held og lykke med fejlsøgningen :)
« Senest Redigeret: 22. Januar 2008, 11:11 af Speeque »

gulvbizzen

  • Gæst
RE: diesel raslen.
« Svar #2 Dato: 24. Januar 2008, 09:13 »
Gearinger på biler idag kræver et korrekt kørselsmønster.
Dvs.gearskift ved det rigtige omdrejningstal,og at undgå sejtræk.
dette vil eliminere motorstøj/raslen betydeligt.samtidig er for lave omdrejninger slid på motor og ikke godt for miljøet.
Mit 6 gear i kassebilen er feks.ubrugeligt under 110 km/t,da turbotrykket stiger med 0,5 bar og motoren begynder at sejtrække.Med et øget dieselforbrug til følge.

Lenats31

  • Gæst
RE: Ikke spor dum
« Svar #3 Dato: 25. Januar 2008, 21:25 »
Har hentet en spritny 307SW HDI Creative i Ringsted for blot to dage siden - superlækker øse. Jeg har osse ramt et for højt gear en enkelt gang, og min raslede osse indtil jeg selvfølgelig skiftede til et lavere gear. Vi har lige skiftet vores 107 Trendy benziner ud med denne, da vi pludselig og ved et uheld skulle have barn nr. 2.

Der kommer snart billeder på.

Held og lykke med din bil.

Lena
« Senest Redigeret: 25. Januar 2008, 21:32 af Lenats31 »