Forfatter Emne: 306 bagbro  (Læst 2564 gange)

carstenb

• Gæst
306 bagbro
« Dato: 07. Februar 2008, 13:12 »
For et par uger siden havde jeg min bil til et gratis sundhedstjek. De konkluderede at der var et par meget alvorlige fejl på bilen, som jeg burde få fixet ret hurtigt.

1: min bagbro havde sat sig. Det gjorde at jeg tog op til den forhandler, jeg havde købt den hos. Han sagde: "nej, det er ikke noget problem. Du skal bare køre lidt hårdt over de vejbump, du ser, da affjedringen har brug for at få noget at arbejde med. Dette er specielt et problem, hvis du altid kører alene". Dette sagde Peugeot i Brønderslev, at de aldrig havde hørt om før.

2: Når jeg bremser, kan jeg høre et "dunk dunk" fra venstre forhjul. Min storebror siger, at det måske kan være et problem med kaliberne ... hvad det så end er.

Mit manglende kendskab til Peugeot gør, at jeg ikke er klar over, om disse fejl er kendte 306-fejl.

Er det noget I kender til? Og jo, jeg har søgt på bagbro her i forumet, og set at man kan købe dem billigere som renoverede. Den lokale Autogenbrug har én liggende til 1500kr + moms, hvor Peugeot efter signende vil have 4300kr + moms.

106Diesel

• Gæst
RE: 306 bagbro
« Svar #1 Dato: 01. Marts 2008, 20:02 »
tror det er som man er uheldig til om den sætter sig, er vist hvis den har stået stille længe, men det er lejet der har sat sig, og selv om det skulle komme løst bliver det aldrig godt, og hjulet vil begynde at læne sig ind for oven. Så der skal en anden bagbro på, men har du en lift og lidt teknisk snilde er den ikke sværd at skifte :D