Forfatter Emne: Antipollution  (Læst 1842 gange)

Henrik Lind

• Gæst
Antipollution
« Dato: 10. April 2008, 00:00 »
Hej hej,

Jeg har for 6 måneder siden købt en peugeot 207 HDI, indregistreret første gang i december 2007, dvs. den er ca. 16 måneder gammel. For en uges tid siden begyndte den gule lampe Antipollution at lyse. Jeg ringer så til Peugeot Risskov i Århus. De siger at jeg slet ikke må køre i den og at den skal hentes da det kan være yderst farligt at køre videre.

De giver udtryk for for at det er omfattet af garantien. Nu vil de så have ca DKK 2.000 for at have lavet den. De siger at der har været mus inde og bide i en ledning og at så gælder garantien ikke!! De har en timepris på ca. DKK 900 siger de.

Mit spørgsmål er: Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal betale for det? Er det ikke bondefangeri at sige at den ikke må køre nogen steder overhovedet og så kigger de lidt på den og tager ca. DKK 2000 for det? Er det noget jeg kan gøre/gå videre med?

Jeg har så efterfølgende flere steder læst at det ikke er noget "farligt" ved at den gule lampe lyser (flere steder står der at det går over af sig selv)

Håber I kan hjælpe!!

Mvh. Henrik

larslyn

• Gæst
RE: Antipollution
« Svar #1 Dato: 10. April 2008, 06:44 »
når den fejl kommer kan det jo være mange ting. Hvis ens bil går i nødprogram er det nok rigtigt at det er en dårlig idé at køre i den, om din har gjort det ved jeg selvfølgeligt ikke. Man kan klandre værksteder for mange ting men hvis det er som peugeot siger til dig er det vel ikke noget de skal lave u/b eftersom at det er en mus som har været på spil;)
og tror ikke at du skal forvente fejlen går væk af sig selv hvis en ledning er gnavet over:(
og alt andet lige lyder en værkstedsregning på 2000,- ikke af meget i mine øre med de timepriser der er i dag.
du må se at få instaleret nogle fælder omkring den:)

zoomzulu

• Gæst
RE: Hej Henrik
« Svar #2 Dato: 11. April 2008, 13:32 »
Hold dig LANGT væk fra Peugeot værksteder. Har lige læst om Peugeot i England og de oplever det samme derovre, FANTASTISKE historie simpelthen for at undgå at skulle punge ud. Gå til en mekka mekaniker og få dem til at kigge på det. De fleste uautoriseret værksteder har computeren til at søge på problemet. Du kan evt. læse min historie som jeg oplevede forleden. Fik at vide hos FDM at mekanikeren på Peugeot skal lave 2 timers arbejde på 1 time, dvs. de fylder godt på regningen for at kompensere for tiden. Jeg prøver at få bragt min sag på tv.

http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&forum_cat=1&thread_id=2350

zoomzulu

• Gæst
RE: Og Henrik
« Svar #3 Dato: 11. April 2008, 13:35 »
Håber du er FDM medlem. Kør derned og bed dem tjekke bilen. De 430,- for 1 års medlemskab kan være GODT givet ud. B)

larslyn

• Gæst
RE: Antipollution
« Svar #4 Dato: 13. April 2008, 10:40 »
Citér
zoomzulu skrev:
Hold dig LANGT væk fra Peugeot værksteder. Har lige læst om Peugeot i England og de oplever det samme derovre, FANTASTISKE historie simpelthen for at undgå at skulle punge ud. Gå til en mekka mekaniker og få dem til at kigge på det. De fleste uautoriseret værksteder har computeren til at søge på problemet. Du kan evt. læse min historie som jeg oplevede forleden. Fik at vide hos FDM at mekanikeren på Peugeot skal lave 2 timers arbejde på 1 time, dvs. de fylder godt på regningen for at kompensere for tiden. Jeg prøver at få bragt min sag på tv.

http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&forum_cat=1&thread_id=2350

Har læst dit indlæg med dine dårlige oplevelser hos peugeot, sur oplevelse men det er jo ikke ensbetydende med at alle peugeot-værksteder yder en dårlig service!
jeg har været hos denne forhandler: http://kbh.forhandlere.peugeot.dk/
og er yderst tilfreds med hvad de lavede for mig:)
igen forstår godt du er bitter/sur