Forfatter Emne: camping fjeder  (Læst 1503 gange)

johnny nielsen

  • Gæst
camping fjeder
« Dato: 10. Juni 2008, 15:22 »
da jeg er ny campist med campingvogn og jeg syntes at min 406 årg 2001 1,8  er meget blød i fjederne vil jeg høre om der er nogle som har erfaring med extra campingfjedre hvordan er kørslen uden campingvogn hos FDM mente man at der fandtes fjedre/støddæmper som blev hårdre jo mere de blev belastet  men Maibom kendte ikke dem dem er der nogen som har hørt om dem

kazz

  • Gæst
RE: camping fjeder
« Svar #1 Dato: 22. Juni 2008, 15:49 »
Jeg tror ikke der findes desiderede "camping" fjedre til en 406er
Til den ældre 405er kunne man få nogle ekstra fjedre som kunne stive enden lidt af, men den kørte også med torisionsfjedre og ikke skruefjedre som 406eren kører med.
Fjedre kan blive en smule trætte med tiden, men jeg har selv en 406er stc som har en del km på klokken og jeg har ingen problemer når jeg kører med cv overhovedet.
Hvis du vil prøve at forbedre dine køregenskaber med din cv, så start med alle de gratis ting du kan gøre inde du far ud og bruger penge på nye fjedre og dæmpere.

Kugletrykket: er meget vigtigt, skal igge på mellem 50 og 70 kg
Pakning af cv: sørg for de tungeste ting ligger over akslen.
Fyld ikke tunge ting i overskabe men læg dem i bunden.
Hvis du ikke har en stabilisator så køb en, gerne en af de nye modeller med 4 punkts klodser.
HAr du en stabilisator så kontroler klodserne (kan ses på mærket ved håndtaget, de skal ligge inde for min og max mærket)

Hvis du vælger at begynde at skifte dele på din bil, så start med støddæmperne inden du skifter fjedre

KAzz
« Senest Redigeret: 22. Juni 2008, 15:49 af kazz »

sh7873

  • Gæst
RE: camping fjeder
« Svar #2 Dato: 23. Juni 2008, 20:03 »
Hey. Vil lige give mit besyv med. Det er ikke kun til biler med torsionaffjedring, at der findes "campingfjedre", der er en fjederproducent ved navnet: MAD, der laver dem, også til McPherson, men er ikke klar over om de findes til 406