Forfatter Emne: Låseelektronik i 407 SW  (Læst 1663 gange)

Hagbard

• Gæst
Låseelektronik i 407 SW
« Dato: 23. Juni 2008, 20:24 »
Oplever dagligt, at låsetøjet står og åbner/lukker - klikker flere gange når jeg åbner venstre fordør. Det kan give nogle pokkers problemer. Havde lige trukket min campingvogn på plads i nordsjælland men lod nøglen sidde i bilen da jeg gik lige op ad. Pludselig låste alle døre og jeg måtte have en reservenøgle fragtet frem fra København.

Har jeg låst op med fjernbetjeningen og åbner døren (venstre fordør) står låsen og slår til og fra flere gange. Det sker ikke ved andre døre.

Kan det være en ledning som kortslutter inde i døren ved at få stelforbindelse eller skal løsningen findes i en eller anden styreboks?

Nogen forslag?

Vh. Johnny

DKs106

• Gæst
RE: Låseelektronik i 407 SW
« Svar #1 Dato: 03. Juli 2008, 23:45 »
Jeg fik lavet en nøgle med fjernbetjening hos Peugeot (min mor havde vasket den anden) Peugeot lavede så en nøgle, som så ikke virkede fordi  modtageren var defekt (lige pludselig) og en ny koster 2000 kr. så jeg fik min far til at kigge på det, og hver gang vi tog stikket ud og satte det i modtageren igen, flippede den helt vildt, og når det så stoppede og vi prøvede at låse (ved at trykke låsen ned på døren) låste den op igen.

Om en til to uger tager jeg ud til en jeg kender, som har de samme måleaperater som Peugeot, og så må jeg så se.
Jeg kan evt. skrive tilbage hvad vi fandt ud af? Men jeg regner med at den er defekt.

Eller du kan selvfølgelig spørge ude ved Peugeot, men jeg tror du skal regne med, at det bliver rigtig dyrt!! ;) Måske kender du selv en mekaniker?

Hilsen
Christina
PS min bil er en 106

DKs106

• Gæst
« Svar #2 Dato: 03. Juli 2008, 23:49 »
Forresten grunden til at det kun sker ved venstre fordør er nok fordi det er den der styre de andre døre (centrallås) dvs. hvis du låser venstre fordør op, åbner alle, hvis du bare låser højre dør op, er det kun den der oplåser.

Hagbard

• Gæst
« Svar #3 Dato: 05. Juli 2008, 12:30 »
Hej Christina,

Tak for tipset. Jeg tror sagtens det kan være noget med en styreboks men det sjove er, at det mange gange kun sker hvis jeg bevæger døren, enten indefra eller udefra ved at trække i håndtaget. Hvor sidder modtageren og det stik i har prøvet at tage ud? Og du må gerne vende tilbage når du har fået din bekendte til at se på bilen.

Vh JOhnny
« Senest Redigeret: 05. Juli 2008, 12:31 af Hagbard »

dunse81

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21. Juli 2008, 11:32 »
Hej.
Har selv en 306, som også giver mig problemer.
Mit problem er dog at ledningerne der går ud til døren er knækket, og derfor giver ustabile impulser til elektronikken i døren. f.eks. højtaler rudehejs.
Prøv at trykke på 'røret' med ledninger i, og hvis den låser eller låser op, har du fundet fejlen.
Har selv haft åbnet dette 'rør' og set at mange af ledningerne er kænkket i gummiet, og det rå kobber ligger frit fremme. Det er selvfølgelig dette der forårsager 'kortslutnignerne'.