Forfatter Emne: "Klonk" Lyde fra bagenden  (Læst 2282 gange)

MartinThrane

  • Gæst
"Klonk" Lyde fra bagenden
« Dato: 07. Juli 2008, 18:01 »
Ja som overskriften siger... så har jeg konstateret at der kommer en underlig lyd fra bagenden, som jeg desværre tror har noget og gøre med bagbroen.

Den er periodisk og kun når jeg drejer, det lyder nogle gange lidt som om noget metal der vrider sig, andre gange en simpel "Klonk"

INTET Galt med styring, rysten i rattet eller lign...

Nogle idér ?

Hagbard

  • Gæst
RE: "Klonk" Lyde fra bagenden
« Svar #1 Dato: 07. Juli 2008, 21:34 »
"Klonk" lyde i både 406" (som jeg havde tidligere) og 407" som jeg har nu kommer i mange tilfælde fra nogle stabilisatorstænger kld. "kødben" som er bleve slidt. Det er angiveligt et svagt punkt på Peugeoter, og specielt hvis man har kørt med brede fælge eller lavprofildæk.

Jeg skiftede i sidste weekend de forreste kødben på min 407, og det er en helt ny vogn at køre i. Skiftede dem på min tidligere 406 for hver 40.000 km.

Har man blot lidt fingersnilde er de ganske lette at skifte og koster pr. stk. ml. 120.- og 200 kr. Jeg har prøvet både originale og dem fra T. Hansen og opdagede ingen forskel.

Dybest set er det en stang på 15-30 cm længde, ca. 10 mm i diameter, og med et lille kugleled og en bolt/møtrik i hver ende.

Vh. Johnny