Forfatter Emne: ABS lampe lyser i Peugeot 206 XR fra '00 jeg skal købe  (Læst 2264 gange)

hedvig

  • Gæst
og sælger har oplyst mig at bremserne lige er blevet skiftet på bilen.

De siger de har haft bilen på Peugeot værksted og de har oplyst at de blot havde kigget på bilen og sagt det ville koste 542 kr. incl. moms at få lavet.

Kan man stole på det og kan jeg gøre noget for at tjekke det ikke er bremserne eller lign som er i stykker ?

Bent Nybo

  • Gæst
RE: ABS lampe lyser i Peugeot 206 XR fra '00 jeg skal købe
« Svar #1 Dato: 15. Juli 2008, 12:23 »
ABS er et system som forhindre hjulene i at blokere under opbremsning, hvis noget i systemet går i stykker, det være sig følere ved hjulene, styrebokse el. lign, så er der en lampe der lyser på instrumentbordet. Bilens hydrauliske fodbremse vil stadig virke med fuld effekt, men hvis du træder rigtigt hårdt, vil hjulene blokere, så dine bremser kan godt være nye selv om lampen lyser. Når du får din ABS til at virke igen, skal du øve dig i at bremse med den, for der vil komme nogle tilbageslag i din fodbremse og dem skal man lige kende for ikke at blive forskrækket og tro at der er noget galt.

Mvh Bent Nybo

Lars HDi

  • Gæst
RE: ABS lampe lyser i Peugeot 206 XR fra '00 jeg skal købe
« Svar #2 Dato: 15. Juli 2008, 19:27 »
Citér
hedvig skrev:
og sælger har oplyst mig at bremserne lige er blevet skiftet på bilen.

De siger de har haft bilen på Peugeot værksted og de har oplyst at de blot havde kigget på bilen og sagt det ville koste 542 kr. incl. moms at få lavet.

Kan man stole på det og kan jeg gøre noget for at tjekke det ikke er bremserne eller lign som er i stykker ?


Så kan du vel få sælger til at få lavet det ved Peugeot, mod naturligvis at betale 542,- kr mere for bilen?

hedvig

  • Gæst
RE: ABS lampe lyser i Peugeot 206 XR fra '00 jeg skal købe
« Svar #3 Dato: 16. Juli 2008, 11:54 »
NU har de lige oplyst mig at det koster 2-3000 kr. at få lavet og at de 542 kr. kun vil dække for at få tjekket hvad der er galt.

Ved I hvad der kan være galt hvis ABS bremsen lyser og bilen lige har fået nye bremser ?

OG kan man køre med bilen når ABS bremsen lyser ?

Christian T

  • Gæst
RE: ABS lampe lyser i Peugeot 206 XR fra '00 jeg skal købe
« Svar #4 Dato: 16. Juli 2008, 12:29 »
Du kan sagtens køre med den, men ABS'en virker som sagt ikke. Prisen på reperationen afhænger selvfølgelig af hvad der skal skiftes, så hvis du er i tvivl så få det tjekket inden du køber den.

Ellers god fornøjelse med den.

sh7873

  • Gæst
RE: ABS lampe lyser i Peugeot 206 XR fra '00 jeg skal købe
« Svar #5 Dato: 17. Juli 2008, 13:23 »
Som jeg kan forstå det, har du lige købt bilen, og så ville det være natuligt, om sælger dækker udgiften til rep. Du kan sagtens køre med det, ABS systemet er bare sat ud af kraft, når lampen lyser, og i øvrigt kan bilen IKKE synes med det