Forfatter Emne: Intercooler pisser olie ud  (Læst 1942 gange)

Dieselfreak

• Gæst
Intercooler pisser olie ud
« Dato: 29. Juli 2008, 20:30 »
Hey.... Fik lige set den anden dag at intercooleren pisser olie ud. Det kommer ud nede i bunden af den, men jeg troede da ikke at en intercooler havde noget med olie at gøre???
Er det normalt at der er olie i en intercooler, for så er der jo nok bare gået hul på den af den ene eller anden årsag.

MVH
Lars

Dieselfreak

• Gæst
RE: Intercooler pisser olie ud
« Svar #1 Dato: 04. August 2008, 18:44 »
Ingen der har et bud...?

sh7873

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06. August 2008, 13:43 »
Hmm. Olien kommer ikke fra intercooleren, da der ikke er olie i den. Om det er pga. underkopression eller turboen,ved jeg ikke, det kan være begge dele

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06. August 2008, 17:36 »
Jeg har forhørt mig lidt og der vil altid være en olietåge i turbosystemet. Dette kan samle sig i intercooleren og hvis den så er utæt løber det ud. Men jeg kan ikke se hvor olien bliver taget fra, altså hvor i turboen det kommer ind. Jeg er lidt usikker på at skifte intercooleren. For hvis den virkelig bruger olie og jeg lukker hullet, hober det sig vel bare op i intercooleren til den er fyldt?

sh7873

• Gæst
« Svar #4 Dato: 07. August 2008, 10:58 »
Ja der vil og skal altid være olie i turboen, men ikke på tryksiden. Jeg synes heller ikke du skal gøre noget ved intercooleren, før du har fået løst olieproblemet. Der er flere muligheder, bl.a. Slidte/defekte lejer, flækket turbohus osv. Ved ikke hvor langt din turbo har kørt, men alt over 100000 km er ren bonus