Forfatter Emne: Fatter det ikke...ladelampe  (Læst 2787 gange)

Annette

• Gæst
Fatter det ikke...ladelampe
« Dato: 02. August 2008, 14:05 »
Tænkte på, om der var nogle kloge hoveder herinde der kunne hjælpe, for er lidt på herrens mark lige nu.

Min ladelampe begyndte at lyse i sidste uge, kørte til mine forældre og skiftede kul på generatoren...det hjalp ikke. På vej hjem fra dem, gik den så helt kold og døde.
Fik fragtet bilen hjem, og fik så skiftet generatoren igår (til en brugt fra en hugger).

Da vi vil starte bilen kan den ikke det, hvilket jo er klart nok, så sætter lige startkabler på og får startet bilen...kabler er på i max 2 min. MEN, ladelampen lyser stadig :(

Der er masser af lys på bilen, og dette bliver ikke svagere selvom man både tænder for blæser, det lange lys..ja alt hvad der kan tændes.

Det vi ikke helt forstår er, at når den står i tomgang så lyser lampen forholdsvis svagt, men træder man på speederen så bliver den meget kraftig...slipper man speederen bliver den halvsvag igen.

Hva' dælen er der galt? Jeg har ikke noget voltmeter så kan ikke måle om den lader ordentligt, og tør ærlig talt ikke køre i den ud til en mekker hvis den går død igen.
Har lige været ude og se om den kunne starte, og det kan den, der er masser af lys på stadig og har holdt den kørende i tomgang i 10 min uden der skete noget...men ladelampe lyser stadig.

Er der nogen der har nogle gode forslag? Kan lige sige, at det er en Peugeot 405 gtx 1,9 jeg har (ikk at det måske betyder noget..)

AArgang89

• Gæst
RE: Fatter det ikke...ladelampe
« Svar #1 Dato: 02. August 2008, 17:47 »
Har du prøvet at skifte batteriet, det lyder somom det muligvis kunne være dit batteri som er faldet sammen.

Annette

• Gæst
« Svar #2 Dato: 02. August 2008, 18:22 »
Batteriet er kun nogle få måneder gammelt, blev skiftet i maj måned, så det skulle da ikke gerne være det.
Men hvis det var batteriet, så burde der vel heller ikke være noget strøm på nu? Der er jo strøm på bilen nu, men lampen er bare ikke holdt op med at lyse :|

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #3 Dato: 03. August 2008, 12:35 »
Det lyder som om den ikke rigtig lader. Jeg kan huske en vinter jeg kørte i min gamle mitsubishi, jeg kørte gennem nogle meget store snedriver og pludselig lyste ladelampen også. Jo mere gas den fik jo kraftigere lyste ladelampen. Jeg tænkte at nu ville jeg strande i en snedrive, men kort tid efter holde ladelampen op med at lyse. Jeg spurgte min far hvad det kunne skyldes, og han sagde at hvis der var kommet sne ind på på remmen så remmen ikke fik ordenlig fat ville den ikke lade korrekt. Kan det tænkes det er din rem eller remhjul den er gal med?

brian c

• Gæst
« Svar #4 Dato: 03. August 2008, 21:44 »
det kan os være ledningen til lampen der er knækket i motorrummet,vis den altså lader men stadid lyser