Forfatter Emne: Vand i panel  (Læst 2249 gange)

Lessmann

  • Gæst
Vand i panel
« Dato: 05. Oktober 2008, 15:58 »
Hejsa er der nogle som ved hvordan vand kan komme ned i venstre panel på en 406 efter regvejr inat,har aldrig haft det før nu det eneste der er sket på det sidste er en dinitrol behandling og en udskiftning af forrude kan det være en monteringsfejl fra noget af dette....og noget helt andet hvordan får jeg det ud :-( kan bare høre at det skulper frem og tilbage dernede fra,så må der meget gerne mailes til mig :-)
« Senest Redigeret: 05. Oktober 2008, 16:00 af Lessmann »

Jakob J

  • Gæst
RE: Vand i panel
« Svar #1 Dato: 30. Maj 2010, 14:59 »
Hej

Ved godt det er en gl. tråd, men fandt du nogen sinde årsagen? Har samme problem bare i højre panel...

Bondie

  • Gæst
RE: Vand i panel
« Svar #2 Dato: 31. Maj 2010, 17:01 »
Jeg døjede også med det i min 1.8 fra 96.. fik boret et hul for at "tappe" vandet ud, og problemet opstod ikke sidenhen

Jakob J

  • Gæst
RE: Vand i panel
« Svar #3 Dato: 05. Juni 2010, 23:02 »
Citér
Bondie skrev:
Jeg døjede også med det i min 1.8 fra 96.. fik boret et hul for at "tappe" vandet ud, og problemet opstod ikke sidenhen


Jeg fjernede propperne fra undervognsbehandlingen men er bare ikke stolt af, at der løber vand derind. Det kan ikke være meningen. Prøvede at spule bilen her forleden men fandt ikke ud af hvor det kommer ind.

Bondie

  • Gæst
RE: Vand i panel
« Svar #4 Dato: 07. Juni 2010, 19:48 »
Hmm.. da du fjernede propperne, løb vandet så fra?

Hvis ja, er det vel bare et sprørgsmål om at "dræne" vha samme metode engang imellem B)

Hvis nej, dér hvor jeg fik boret, render vandet mere ud end ind..

Men vent lige med at bore til du er sikker på det hjælper.. Andre der har et bud ?

Jakob J

  • Gæst
RE: Vand i panel
« Svar #5 Dato: 13. Juni 2010, 21:28 »
Ja. Vandet løb fra. Panelet fyldes ved at bilen står stille i regnvejr. Dvs. at det ikke kommer nede fra vejen af.

Lessmann

  • Gæst
RE: vand
« Svar #6 Dato: 21. Juni 2010, 11:13 »
har lige haft 406érn til dinitrol behandling der fandt han ud af at der har været en prop i inderskærmen nedeforneden også hvor man monterer stænklappen den var væk så han var næsten 100 % sikker på at vanden kom ind i panelet den vej da regnvand kommer den vej også når bilen holder stille og ikke mindst når man køre og det er lige ind i panelet så nu håber jeg på at den er løsningen:o)

belastning

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Vand i panel
« Svar #7 Dato: 21. Juni 2010, 23:08 »
er vil altid kunne kom vand i panelerne, lige som i dørene..
hvis det er lukke komme der kondens og skidtet ruster..
på en peu er der mindst 2 huller i bunden vandet kan løbe ud af.  tæt på de punkter der er forstærket til at løfte bilen..
der komme skidt i, men mest er det textyl manden der fylder dem ud.

(det koster en del partikelfilter bokse, nå der er vand i panelerne.)