Der er mange med gode erfaringer indenfor ombytning af radio her på forummet. Så jeg spørger lige ind til noget.
Jeg har anskaffet mig en originalradio til en 206'er (VDO RD3). Som andre også har skrevet siger Peugeot at den nok skal kodes. Én har dog sagt, at man kan prøve at sætte den i, måske virker den, hvis den bip'er skal den kodes (det har andre også skrevet i andre tråde).
Nu har jeg så installeret den. Der kan lægges en CD i og den kan også blive skubbet ud igen. Men det er så også det eneste den kan! Hverken radio eller CD kan spille. Og der er ingen bip. Tændes kan den ikke rigtigt.
Nogen havde skrevet noget om at bytte ledningerne rundt - i min bil var der en gammel skodradio, så måske der er byttet om på ledningerne for at den kunne spille.
I instruktionsbogen står der hvilke ledninger der er til hvad - men man kan jo ikke se på de enkelte ledninger om det er de rigtige, hvis der er byttet om.
Hvad gør man? Hvordan kan man "kortlægge" hvilke ledninger der er til hvad? Går ud fra at det kun er strøm og signalledninger der skal vurderes. Højtalerledningerne er der vel ikke byttet om på.
Håber nogen kan give et godt råd.
På forhånd tak!