Forfatter Emne: Knækket ledning.  (Læst 1395 gange)

CS106

  • Gæst
Knækket ledning.
« Dato: 16. December 2008, 22:52 »
Jeg har desværre den fornøjelse at stå med en knækket ledning til el-ruden i højre fordør på min 306 st.car fra 1998.
Er der nogen her inde der har prøvet at lave sådan noget i fordøren. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det er muligt at ligge en ny ledning ind. Jeg ville pille den gamle ud og lode en ny i, men er det til at komme til ?

KD

  • Gæst
RE: Knækket ledning.
« Svar #1 Dato: 18. December 2008, 20:01 »
Hej

Det er desværre ikke unormalt at de temmeligt udsatte ledninger knækker i/til dørerne. Dette er heldigvis en relativ simpel operation at udføre en reparation. (du har allerede lavet det værste af det, hvilket er selve fejlfindingen) så af med beklædningen og igang med hobbykniv og loddekolben. Husk at forsegle dine samlinger med krympeflex efter endt repr. så der ikke trækker fugt ind i ledningsnettet, da dette vil brede sig igennem ledningerne til resten af bilen.

CS106

  • Gæst
RE: Knækket ledning.
« Svar #2 Dato: 19. December 2008, 21:32 »
Hmm ja jeg syntes jo ikke det ser wså let ud igen. Det er ikke inde i døren den er knækker, men i det der flex-gummi der går fra selve karrossen og ud i Døren
Jeg syntes ikke det er til at komme til der inde og men jeg må kæmp vider.

larsK

  • Gæst
RE: Knækket ledning.
« Svar #3 Dato: 22. Januar 2009, 20:08 »
det er nemt at lave men tar rigtig langtid, man kan købe et rep sæt hos peugeot, af med døren og igang med at lodde rep, sættet på det gamle.