Forfatter Emne: Bagvindue åbner, bagklap låser 407 2005  (Læst 1488 gange)

fl58

  • Gæst
Bagvindue åbner, bagklap låser 407 2005
« Dato: 25. Januar 2009, 10:24 »
Det startede i denne uge med at jeg ikke kunne åbne bagklappen, istedet åbnede ruden over hver gang, og det er lidt besværligt at få 3 kasser øl ud den vej.
Det er ikke altid det sker. Senerne på ugen, åbnede bagruden hver gang man startede bilen, det er også sket at den har åbnet bare man har åbnet døren..
Min fornemmelse er at når der er spændingsfald (starte motor/kabinelys tænder), så åbner bagruden. Den har ikke vist "strømspare-mode" på skærmen.
Jeg målte batteriet i aftes 12,8 V. Jeg har sat lader på inat, og her til morgen viste det 13,7 V, men jeg har ikke mulighed for at teste det under belastning. Den opførte sig normalt her til morgen.
Nyt batteri? Eller skal jeg lede efter noget andet?

På forhånd tak
Per

KJ

  • Gæst
RE: Bagvindue åbner, bagklap låser 407 2005
« Svar #1 Dato: 28. Januar 2009, 22:39 »
Du skal højst sandsynlig have en ny bagrude eller bagrudekontakt i.
Hvis kontakten (sidder under viskerarmen) eller trådforbindelsen gennem bagruden er kortsluttet sendes der signal til BSI boksen om at åbne ruden hele tiden og ruden vil åbne sporadisk feks. når du oplåser bilen eller ved start af bil. Kontakt dit lokale Peugeot værksted de kender helt sikkert til problemet.

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: bagklap låser 407 2005
« Svar #2 Dato: 29. Januar 2009, 20:10 »
Jeg har sikkert ikke den samme bil som dig, min er en sedan.
Men bagagerummet var de længe om at finde ud af, at den skulle reguleres på displayet, de havde skifte låsen i 2004 uden grund, og det er da også sket at jeg ikke  kunne åbne det,  fordi jeg ved en fejl har spærret  det på displayet.
men den har altid åbnet med  startnøglen.
MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000