Forfatter Emne: Ujævn motorgang, 206 1,4 xr  (Læst 2348 gange)

Jakoboe

• Gæst
Ujævn motorgang, 206 1,4 xr
« Dato: 16. Februar 2009, 20:13 »
Hej allesammen

Håber I kan give mig lidt feedback. Har købt en fin og nysynet Peugeot 206 1,4 årg. 2002, som jeg er super glad for... eller i hvert fald lige indtil nu :).

For der er en orange "motorlampe" (anti pollution fault) som har lyst i instrument-panelet med mellemrum, og her til aften går motoren meget ujævn i tomgang... Har ikke prøvet at køre i den, er bange for at ødelægge noget...

Bilen er netop synet, og ifølge værkstedet som tjekkede bilen før købet, betød lampen ikke noget, og de skiftede et filter og nulstillede et eller andet, så den forsvandt. Men den er så dukket op igen med mellemrum den sidste uge, og én gang er den gået i stå uden advarsel, da jeg koblede ud. Og ja, så har bilen altså en rystende og hakkende motor her til aften!

Er der nogen der har et bud på, hvad det kan være? Og om jeg kan køre den på værksted eller have Falck til at hente den?

Er noget af en novice på det teknisk/mekaniske område, men synes desværre det lyder lidt dyrt... :(

Håber der er nogle herinde, som kan give mig og den lille sorte 206'er lidt førstehjælp/tips til hvad der kan være galt ;)

Og er der nogen som kan anbefale et godt værksted i Århus/omegn?

/Jakob
« Senest Redigeret: 16. Februar 2009, 20:18 af Jakoboe »

Dieselfreak

• Gæst
RE: Ujævn motorgang, 206 1,4 xr
« Svar #1 Dato: 16. Februar 2009, 20:32 »
Hvis du søger på anti pollution fault i søgefeltet her på siden vil du kunne læse om en masse andre brugere der har haft samme fejl. Så kan du i hvert fald læse dig lidt klogere......

larsK

• Gæst
« Svar #2 Dato: 16. Februar 2009, 21:44 »
lyder som nogen lampdasonder, det værkstedet har gjort at slette fejlene, men det er en fjel for deres side, man kan ikke altid bare slette fejlene de opstår igen. men få udlæst fejl på den hos en peugeot forhandler, skriver formentlig fejl på en af lampdasonderne, har skiftet en del efterhånden.

Jakoboe

• Gæst
RE: Anbefaling af værksted...?
« Svar #3 Dato: 17. Februar 2009, 20:01 »
- Har kigget mig omkring, og fejl siger alt fra Lamdasonde over fugt ved stik ved indsugning eller tændspole, defekt lufttrykmåler samt tomgangsventil...

Er der nogen som har en idé om, hvorvidt jeg kan "trille" den på værksted, eller den skal bugseres?

- Og er der et værksted i eller omkring Århus, I kan anbefale?

larsK

• Gæst
« Svar #4 Dato: 18. Februar 2009, 17:09 »
du kan sagtens køre den på værksted,