Forfatter Emne: Klonk lyde fra bagenden i 406 XS4 st.car  (Læst 1878 gange)

bassen

  • Gæst
Klonk lyde fra bagenden i 406 XS4 st.car
« Dato: 03. Marts 2009, 08:58 »
Hej
Efter at have kørt 405 i mange år, har jeg netop skiftet til en 406 st. car 2004. Men der er nogle grimme klonk lyde fra bagenden når jeg kører på ujævn vej. Venstre baghjul kan rykkes lidt. Har tjekket at hjulet er spændt fast. Kan det være bagbroen ?????


Vh. Jesper

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Klonk lyde fra bagenden i 406 XS4 st.car
« Svar #1 Dato: 03. Marts 2009, 09:17 »
Tillykke med den, har selv lige købt samme model :)

Det sidder nogle sporestænger(kødben) i ophænget til baghjulene som er en svaghed på 406`eren, de skal højst sansynligt bare skiftes, tror jeg gav 250,- pr. stk. ca.
Man kan sagtens gøre det selv, men hvis man vil undgå sporing bagefter skal man være MEGET varsom med opmærkning af boltene, da de er eksentriske, det vil sige at hvis du drejer dem, så vil du ændre på stangens længde og dermed hjulets indstilling.

Løft bilen op bagi og mærk på de 2 stænger om der er slup i dem :)

//Jesper

bassen

  • Gæst
RE: Tak
« Svar #2 Dato: 03. Marts 2009, 15:24 »
Det lyder let. Forklarer det hvorfor hjulene er lidt løse??

Vh. Jesper

larsK

  • Gæst
RE: Klonk lyde fra bagenden i 406 XS4 st.car
« Svar #3 Dato: 03. Marts 2009, 21:22 »
hvis der er meget slup i kan det godt følles som om hjullet giver sig lidt men ikke så meget så det sider løst.

JR Peu406geot

  • Gæst
RE: Klonk lyde fra bagenden i 406 XS4 st.car
« Svar #4 Dato: 03. Marts 2009, 21:54 »
Hvis du løfter bilen op og ligger dig ind under(selvfølgelig med bukke og alt der der halløj :) ) eller på en lift og får en til at rykke sidevers med hjulet,så kan du mærke sluppet hvis du lige ligger et par fingre på enderne af stængerne..

Kan ikke umiddelbart se det kan være andet, specielt med tanke på at det er en svaghed, synsfolkene er også vilde med de stænger :)
Har også haft nogle meget defekte hjullejer engang og de gav intet slør, kun støj så jeg hælder til sporestængerne ;)


//Jesper
« Senest Redigeret: 03. Marts 2009, 21:59 af JR Peu406geot »

Jes

  • Gæst
RE: Klonk lyde fra bagenden i 406 XS4 st.car
« Svar #5 Dato: 04. Marts 2009, 19:51 »
Har haft samme bøvl med sporstænger i den ene side, når man kørte over et brønddæksel føltes det som om hjulet rykkede sig - det gjorde det i principet også men det føles værre end det er!;)