Forfatter Emne: Motorskift  (Læst 1213 gange)

Funch

  • Gæst
Motorskift
« Dato: 08. Marts 2009, 18:46 »
Hejsa. Jeg skal have skiftet motor i min 406ér. Den har p.t. en defekt 1,8 8v med 90hk. Jeg skal have en 1,8 16v i med 112hk, men skal lige høre om der er nogen der ved lidt om det med startspærre? Jeg ved ikke om min har det, men hvis den har, sidder det i nøglen. Er der nogle problemer der, hvis jeg får en motor fra en hugger? Noget som skal programmeres osv.......


Og, og og.... Så har jeg hørt at 1,8 16v éren bruger olie. Hvad skal jeg være obs på der?

Pugmeister

  • Gæst
RE: Motorskift.
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2009, 00:41 »
Med en 112 hestes byttemotor istedet for en 90 hyppers normalt, så kan du få problemer til syn da 20% grænsen er overskredet, også selvom de er på 1800 kubik begge to, der er konstruktiv forskel på dem og så gælder 20% reglen..

Jeg har hørt at PSA koncernens (peugeot og citroen) 1800´er med 16 v bruger olie, men har ikke erfaringer med det personligt. De kan dog ikke holde til at blive kørt hårdt, især ikke med kold motor, så går toppakning/topstykke.

Pugmeister.

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Motorskift
« Svar #2 Dato: 21. Marts 2009, 22:13 »
Jeg havde ikke problemer med olieforbrug i min gamle 306 1,8 16V.
Den gik godt og ydede 126HK, så du kan ende med et godt stykke over de 20%... ;)
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.