Forfatter Emne: Køler og AC Problemer  (Læst 1635 gange)

sydjylland

  • Gæst
Køler og AC Problemer
« Dato: 30. Maj 2009, 14:12 »
Hej, jeg har en 307 HDI 1,6 110 HK fra 2005 kørt 108000 KM.
Jeg har købt den for 2 måneder siden og har lige siden kun haft problemer med den. AC virkede ikke og temperaturen går op i det røde felt og displayet skriver stop, og ingin hot coolant.

Nu er der skiftet kompressor, condenser,tørfilter og nyt kølemiddel på, men nu er der igen problemer, AC stopper efter et par minutter, så går der lige et minut ca. så starter det op igen, kører et par minutter igen,så stopper det endnu engang, derefter kører det i længere tid, for derefter nærmest kun at blæse varm luft ind i kabinen.

Samtidig har den problemer med at temperaturen i køleren stiger, ikke noget problem ved motorvejs kørsel, men når jeg efter en længere tur kommer til by kørsel så stiger temperaturen og kommer op i det røde feldt, og jeg får beskeden: ingin hot coolant. Værkstedet har skiftet thermostat og hus, og systemet er luftet ud.

Er her nogle der har oplevet det samme? eller er her nogle der har en løsning??

larsK

  • Gæst
RE: Køler og AC Problemer
« Svar #1 Dato: 30. Maj 2009, 17:11 »
det kan også være selve kølerblæseren der ikke dur.

sydjylland

  • Gæst
RE: Køler og AC Problemer
« Svar #2 Dato: 30. Maj 2009, 19:43 »
Jo køler ventilatoren virker fint, og som på så mange andre HDI modeller har den det med at kører 5-10 min. efter motoren er stoppet.

Men jeg har bemærket at når jeg kører bykørsel, så starter ventilatoren først når hastigheden kommer under 15-10 km/t. Nogle siger at det skal den gøre.