Forfatter Emne: Forlygte pære  (Læst 3628 gange)

peugeot807

  • Gæst
Forlygte pære
« Dato: 20. Juli 2009, 09:41 »
Mine forlygte pærer i min 807 holder ikke ret længe. Har fået monteret  "bulb guard" hos peugeot, men problemet er stadigt ikke løst! Jeg har hørt det er et peugeot problem!!

Mvh Per:(

larsK

  • Gæst
RE: Forlygte pære
« Svar #1 Dato: 20. Juli 2009, 16:55 »
det er ikke kun et peugeot problem, problemet er at der er mange flere peugeot`er end andre biler. problemmet er at forbrikkerne hæver spændingen ud til pærene så de for mellem 13-14v og pærene er lavet til 12v, men hjælper hvis man loder en modstand ind over pæren, men er ikke noget peugeot har mere da de har fået det andet produkt som der siges skulle være rigtig godt..

Vicla

  • Gæst
RE: Forlygte pære
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2009, 11:21 »
hejsa.. jeg kører en 207 HDI og har haft samme problemer... skiftede forlygtepærer hver anden - tredie måned:|

jeg har så monteret Osram longlife pærer, og fået monteret den boks fra peugeot... har nu kørt i 1/2 år uden pæreskift... så det har da hjulpet......

PS: køb kvalitets pærer (man får hvad man betaler for)... ikke de billige T-hansen typer.. de holder ikke hvad de lover;)

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: elpærer til bil
« Svar #3 Dato: 21. Juli 2009, 20:49 »
Jeg har en 407 fra 2004, jeg havde en Audi A4 1995 de fik istedet, der har overhovedet ikke været nogen problemer med pærer, og så lyser de meget bedre end de gjorde i Audien.
MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

kitojo

  • Gæst
RE: Forlygte pære
« Svar #4 Dato: 22. Juli 2009, 15:06 »
Efter jeg har skiftet til Philips pære, nogle specielle nogle (er også ret dyre), har jeg ikke haft flere problemer med pære der springer på min 406. Og som tidligere skrevet, man får hvad man betaler for.
Samtidig giver de også et rigtig godt lys. Og ja, glem alt om thansen pære...eller thansen generelt.
Fik også et lille tip af en pug mekaniker, og det er når man har haft motorhjælmen åben, så lad være med at lade den falde i af sig selv. Luk den ned, og tryk den det sidste stykke. Det skulle også spare på pærene.;)

Thomas 307 SW

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Forlygte pære
« Svar #5 Dato: 22. Juli 2009, 17:03 »
Et andet godt tip er at tænde for positionslyset inden man starter motoren og først når den er igang vippe tilbage til kørelys eller nærlys.
Det virkede i 306´eren og det virker også fint i 307´eren. Forlygtepærerne holder i over et år for mig.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.