Forfatter Emne: Vedr. Kobling til 2.0 DHI  (Læst 5899 gange)

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Vedr. Kobling til 2.0 DHI
« Dato: 04. August 2009, 09:08 »
Jeg synes at koblingen til bilen er for dårlig, når den ikke kan holde til momentet i motoren, min blev skiftet i 2008 og har nu skredet i koblingen igen. (det kostede 14.533,45  incl forhandlet 10% rabat)
FDM siger jeg skal have en ny, men det siger Peugeot ikke.
Jeg kan se at sidst det at koblingen skred første gang var i 2006, hvor så bilen ikke ville køre længere i 2008

Findes der ikke noget der kan holde, jeg har haft bil siden 1957, og der har været meget i vejen i tidens løb, men koblingen har der aldrig før været problemer med ( min sidste bil før denne var en Audi A4 der kørte 255.000 km, uden hverken kobling eller udstødning  blev skiftet.)
Kan man ikke få en kobling der kan holde?
Jeg forventer et seriøs svar fra larsK
MVH Ole Edslev

Peugeot 407 Sedan
Peugeot 407 blev meget omtalt da den kom frem, og efter at jeg kender flere der har kørt Peugeot og været godt tilfreds, ville jeg gerne bytte min veltjente Audi 1,8 95 med en nye Diesel, vi prøvede en Audi 1,9  (90 heste)og en Peugeot 2.0, (136 heste) og følte at vi fik meget mere bil i Peugeot, som samtidig var lidt billigere. (Vi ventede fra aug til dec.04. før den blev leveret)
 Vi har været meget glade og tilfredse med vores 407 Hdi Sedan, og vi har altid syntes den var pæn, da vi var en tur i Østrig, sagde vores vært, at den lignede ”Ein schöne Frau” der stod en nye Audi A3 ved siden af.
Vi kan kører 20 km pr liter, når vi gerne vil, men vort snit ligger nok på 16 km, vi har kørt 100000km og den kører 110km i 6. gear (ved 2000 omdr  som er anbefalet)
Udover at koblingen skulle skiftes (15.000,-kr) har der ikke været problemer, tværtimod.
Vi har dog været ude for at den ikke vil starte, det var blot en sikring der skulle skiftes, men det var træls at stå uden bil, og tilsyneladende kan de ikke finde ud af fejlen. Det er sket 2 gange med 1 års mellemrum, nu siger de at den skal på værksted inden vi får start hjælp
MVH Ole Edslev
 
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

larsK

  • Gæst
RE: Vedr. Kobling til 2.0 DHI
« Svar #1 Dato: 04. August 2009, 21:15 »
hmm træls med den kobling, hvis koblingen er blevet skiftet og den står af igen, kan det være fordi svinghjulet har været varmt for tidligere, men det burde peugeot have undersygt da de skiftede koblingen, der kan også være for stort slør i svinghjulet, der skal være noget da det er en bevægelig svinghjul som skulle gøre koblingen bedre når der kobles ud.

har ikke selv set eller hørt før at selve koblingen står af, så jeg ville da mene udfra min vudering at det skulle være svinghjulet, men dog skal koblingen skiftes igen, da den har taget skade af svinghulet.

har selv lavet en fornygligt som havde kørt 144000km da koblingen så begyndte at ruske, ddet viste sig at være svinghjulet som havde blevet varm efter koblingen har fedtet rundt.

det løb op i 17500kr for kobling og svinghjul samt arbejdsløn, også fik han der ud over 25% på regningen i rabat.

larsK

  • Gæst
RE: Vedr. Kobling til 2.0 DHI
« Svar #2 Dato: 04. August 2009, 21:17 »
rettelse til det med at jeg ikke har set det før, skulle stå at jeg havde ikke set den gå igen efter kort tid. :-)

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Vedr. Kobling til 2.0 DHI
« Svar #3 Dato: 05. August 2009, 06:46 »
Jeg siger tak for dit udførlige svar, men du glemte at fortælle om man kunne få en kobling der var bedre.
Mvh Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

larsK

  • Gæst
RE: Vedr. Kobling til 2.0 DHI
« Svar #4 Dato: 05. August 2009, 17:51 »
ups, det kan man ikke hos peugeot. men der er jo noget der heder en racer kobling som bruges til biler der bliver tunet, eller som har noget større motor.
ved ikke hvor man kan høre om det, men har selv hørt en snakke om sådan en.

skulle hvist være meget dyr.

men hør ad, og hvis du finder ud af noget så skriv lig etil mig om hvad du finder ud af.

holm 83

  • Gæst
RE: Vedr. Kobling til 2.0 DHI
« Svar #5 Dato: 05. August 2009, 23:33 »
kan også være de ikke har strammet koblingen op da de monterede den det skal man gøre med et stykke spicial værktøj har skiftet en del koblinger på de motorer god ikke flere på samme bil

har ikke hørt at man kan få en racer kobling til den bil tror det ikke da den køre med dobbelt masse svinghjul tror ikke det kan holde til en stærker kobling

holm 83

  • Gæst
RE: Vedr. Kobling til 2.0 DHI
« Svar #6 Dato: 05. August 2009, 23:36 »
kan være autobremsen kan levere en stærker kobling kunne de til min 306 hdi 189 hk og 360 nm min er forstærket til 450+ nm så har noget og give af endnu kostede ca 5000 kr  bare for koblingen

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Kobling 407 hdi 2,0
« Svar #7 Dato: 10. August 2009, 20:29 »
2. juni 2009

Købt af Peugeot
Peugeot 407 2,0 hdi År. 2004 Kørt km.108.000

Jeg købte og hentede bilen den 11-5- 2009 og efter 3 dage reklamerede jeg over fartpiloten og fik den besked at jeg måtte køre til Peugeot i Nykøbing F. og få den undersøgt / eventuelt lavet, mekanikeren kunne konstatere at den var defekt og skulle skiftes, så der blev ringet til Peugeot i Fredericia og der blev givet ok. Til at den måtte laves, så jeg fik en tid den 25-5-09,
Vi kørte til Gøteborg den 21-5-09 og på turen derop konstaterede jeg så at den skred i koblingen (det var første tur med Campingvogn den har kun en totalvægt på 1000 kg.) den kunne ikke trække den opad bakkerne uden at glide i koblingen, jeg ringede til sælgeren( Jaco den 22-5-09 og påtalte at koblingen var defekt og der blev så aftalt en tid jeg skulle komme og få den lavet, den 02-06-2009. og så ville de også selv lave fartpiloten,
Mekanikeren kunde godt nok konstatere at den gled hvis den blev presset men det var jo også en brugt bil så de ville ikke dække mere ind 50% på garantien, prisen på udskiftning af kobling var kr.9000.00 og jeg skulle så selv betale kr.4500.00, jeg protesterede og sagde jeg ville kontakte FDM. og få deres mening og det blev gjort, svaret var at når jeg kun havde kørt Ca. 600 km. indtil jeg opdagede det så var det ikke mig der havde slidt den, så efter Deres mening skulle jeg ikke betale nogen andel, og jeg kunne bare vende tilbage hvis jeg skulle betale.

FdM. køre nu en sag på forhandleren så vi må se???????

Har også talt med Peugeot men ingen har hørt om et problem så min er den første med koblings problem, og taler Peugeot nu sandt.:@
Hilsen
Kjeld Andersen
www.Bilsynspriser.DK
www.goldwing1500.dk
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

larsK

  • Gæst
RE: Vedr. Kobling til 2.0 DHI
« Svar #8 Dato: 10. August 2009, 22:37 »
er ikke rigtig at det er den første. vi ahr haft en 407 før og nogen få 307 dog med samme motor/gearkasse så det er ikke helt rigitigt.
men der er ikke andet end at gøre end at vente på den sag der køre lige nu.

så held og lykke med den :-)

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Kobling 407 hdi 2,0
« Svar #9 Dato: 11. August 2009, 08:40 »
:oHej Lars
Peugeot har jo et problem mår jeg ringer til teknisk afdeling og spørger om der er problemer med den kobling så er svaret nej,
Taler jeg med FDM. teknisk afdeling så kender de problemet,
og du er jo Peugeot mand så ring til dem og forklar dem at der er et problem,
men det er selvfølgelig kun for dem der udnytter hele løvebrølet.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Vicla

  • Gæst
RE: Vedr. Kobling til 2.0 DHI
« Svar #10 Dato: 11. August 2009, 12:21 »
jeg tror det er en generel holdning/attitude fra bilimportørerne:|
at de ikke kender noget til fejl.... har haften renault Scenic (ny model) hvor diplayet pludseligt døde helt..dvs. ingen speedometer eller noget andet..... dette havde renault DK aldrig hørt om før... og da garantien lige var udløbet... ja så skulle de have 10000 kr for et nyt...:o

Igennem min hobby kom jeg så i tale med en Renault mekaniker fra sydsjælland... og han havde skiftet de første 10 af slagsen.... jaja.. totalt ukendt....B)

reparede iøvrigt displayet selv, sammen med en kollega (er i elektronik branchen) det kostede hele 65 kr i reservedele...:D