Forfatter Emne: Opføre sig underligt når jeg tænder xenon  (Læst 1522 gange)

Sno0ze

  • Gæst
Opføre sig underligt når jeg tænder xenon
« Dato: 17. August 2009, 23:35 »
Hey alle sammen. håber i har haft en god ferie og en god weekend.

jeg har lige monteret xenon i min 206 fra 08 og det er en 1.4 HDI.
men da jeg tændte dem for første gang gik alt el amok i bilen,
airbag meldte fejl og stop lystet begyndte og blinke og speedo gik død men omdrejninger virkede stadigvæk, og esp gik ud ja alt der kunne lyse lyste og meldte fejl.
da jeg slukkede motoren 4 gange over en timest tid holdt den helt op med og drille.

Men kan det skade noget når den gør det?
og er der nogle andre som har oplevet noget lignene ?
Der var ingen mislyde ud over den hylte og bippede i de 2 sek.

håber der en som kan komme med et godt bud på tingene.
ps. det er CE godkendt og E-Mærket.

Ha en god dag:)
Venlig hilsen
Thomas Bruun

Vicla

  • Gæst
RE: Opføre sig underligt når jeg tænder xenon
« Svar #1 Dato: 18. August 2009, 07:46 »
Det er noget med at du nulstiller de mere ubetydelige fejl i computeren efter 5 gange start/stop... måske det der er sket:|

men håber da en af peugeot mekanikerne her på forummet lige vil give lyd fra sig.. de kan nok give dig et mere rigtigt svar....;)

Sno0ze

  • Gæst
RE: RE.
« Svar #2 Dato: 18. August 2009, 17:20 »
Hey. tak for svaret indtil nu.
den bliver ved med det igen når motoren har været slukket noget tid...
det kunne være rigtig lækkert hvis der var en som vidste noget om dette problem. alt funger men lyset blinker ved stop og gør mærkelige ting.

Håber der er en som kan hjælpe mig lidt med det her.

Ha en god dag Mvh.

Thomas Bruun

holm 83

  • Gæst
RE: Opføre sig underligt når jeg tænder xenon
« Svar #3 Dato: 18. August 2009, 19:21 »
har lavet sådan en rep på min kammerart 206 s16 med esp som også monterede sådan noget skod lys

det kostede ham lige 13 kg i dele da esp styrboksen var brændt af fordi han havde sat styr´boksen  til zenonen lige ved siden af abs/esp styrboksen

huseauto

  • Gæst
RE: Opføre sig underligt når jeg tænder xenon
« Svar #4 Dato: 18. August 2009, 19:57 »
strømen på en peugeot fra 2008 er sturet med en CAN-bus system og du kan ikke selv lave extra tilslutninger uden at billen melder fejl.
Det skal gøre på en rigtig møde og programere exstra forbguger i styrebox.

VILBRAND

  • Gæst
RE: Opføre sig underligt når jeg tænder xenon
« Svar #5 Dato: 19. August 2009, 22:49 »
Du skal få fat i det lille ekstra ledningssæt, der er beregnet til biler med CAN BUS system - koster vist en 300-400 kr og fås samme sted som du købte dit xenon - så skulle fejlen blive rettet!

Sno0ze

  • Gæst
RE: Løsning Fundet
« Svar #6 Dato: 19. August 2009, 23:44 »
Der er ikke can-bus i bilen men har fundet løsningen.
der er magnetisme i ballasterene og det forstyrede mit ledningsnet fordi den sad op af min cdi. så der er styr på det hele nu og alt virker.
men sætter pris på jeres tid. Og mange tak for de gode råd.

Håber i får en rigtig god weekend når vi kommer dertil.

Mvh.

Thomas Bruun

silverfox

  • Gæst
RE: Opføre sig underligt når jeg tænder xenon
« Svar #7 Dato: 24. August 2009, 19:33 »
Så kan du jo bare vente på, at politiet stopper dig og beder dig afmontere dit ulovlige eftermonterede xenon. Hvis det virker perfekt for dig nu, så er du MEGET heldig! Eftermonteret xenon ender altid galt i Peugeot...

VILBRAND

  • Gæst
RE: Opføre sig underligt når jeg tænder xenon
« Svar #8 Dato: 25. August 2009, 22:52 »
Citér
silverfox skrev:
Så kan du jo bare vente på, at politiet stopper dig og beder dig afmontere dit ulovlige eftermonterede xenon. Hvis det virker perfekt for dig nu, så er du MEGET heldig! Eftermonteret xenon ender altid galt i Peugeot...


Lyde spændene... jeg skal nemlig montere både i nærlys og i tågelygterne  på min 406 her i løbet af denne uge... hvorfor mener du det altid ender galt i en pug?