Forfatter Emne: Luftfilter og tuning!  (Læst 3713 gange)

  • Gæst
Luftfilter og tuning!
« Dato: 29. Maj 2005, 21:01 »
Hej!

Hva er jeres mening mht. udskiftning af luftfilter?

Giver det nogen fordele?, Dvs. mht. tuning og økonomi? Eller er det hip som haps? Hvilket filter er bedst og billigst?

Kender I ellers til nogle andre "lette" måder at få lidt mere spræl i sin dyt? Jeg har en 206'er fra 2000. :D

Martin

Christian Jensen - Webmaster

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Indlæg: 155
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
    • Peugeot Club Danmark
  • By: Ølstykke
RE: Luftfilter og tuning!
« Svar #1 Dato: 29. Maj 2005, 23:37 »
Luftfilter hjælper kun hvis du også køber powerblanket til det og har koldt luft slanger, for ellers suger din bil varmt luft fra motorrummet og det giver dårlig fyldning og i værste fald færre hk.

Mht. tuning, skal du nok skrive lidt mere om hvilken motor din bil har.

/Christian

  • Gæst
RE: Det lyder fornuftigt!
« Svar #2 Dato: 30. Maj 2005, 15:37 »
Citér
Webmaster skrev:

Mht. tuning, skal du nok skrive lidt mere om hvilken motor din bil har.

/Christian


Det lyder fornuftigt!

Jeg har en 1,6'er med 90 HK. - Og det er jo ikke just det vildeste!!

Hva kan man stille op? Har du et par gode ideer? :p

Martin

SALAMANDER

  • Gæst
RE: Hej MUSORENSEN!
« Svar #3 Dato: 30. Maj 2005, 16:57 »
Det hele kommer an på hvad du vil OFRE!
Hvad vil du betale og kan det betale sig?
Hvis du vil have noget "SPRÆL" skulle du måske købe en GTI i stedet?
:)

  • Gæst
RE: Luftfilter og tuning!
« Svar #4 Dato: 17. Juni 2005, 19:59 »
Ja, du kan anvende et sportsluftfilter. Her modstanden i filteret mindre og du kan derved få mere luft ind, og derved mere benzin.
Bilens computer styre blandingsforholdet. I samme omgang skal du have en udstødning med mindre modstand eg. en sportskat, større diameter etc. Indsugningen bør ganske rigtigt flyttes til bilen front for at få kold luft (fylder mindre).

Næste skridt til nogle HK'er er omstilling til oktan 98... det kan give 10% flere heste... og der efter en chip optimering.

Men, hvis du virkelig vil frem skal du ikke se på en bil med en suge-motor, men med en turbo-motor.

Min trykker,

SAAB 900 AERO, 700HK 630NM, Ladetryk 11 bar, 0-100 km/t på 3,2 sek. Dette er en 2.0 L Turbo - standard 185 HK. B)

SALAMANDER

  • Gæst
RE: SAAB?
« Svar #5 Dato: 18. Juni 2005, 17:43 »
Jeg skriver ikke dette for at provokere dig eller på nogen måde at genere dig SAAB!
Jeg er meget interresseret i aviation.
Men jeg vil bare sige at det er lidt mærkeligt at SAAB AB der har lavet så utroligt smukke og anderledes fly som "DRAKEN", "VIGGEN" og "GRIPEN", ikke laver en "BIL" der er lige så banebrydende pæn at se på?

SAABS BILER LIGNER MADKASSER!

Vi tales garanteret ved!

VENLIG HILSEN!

SALAMANDER!

:D

goldfisk

  • Gæst
RE: Luftfilter og tuning!
« Svar #6 Dato: 19. Juni 2005, 22:57 »
Citér
SALAMANDER skrev:
Jeg skriver ikke dette for at provokere dig eller på nogen måde at genere dig SAAB!
Jeg er meget interresseret i aviation.
Men jeg vil bare sige at det er lidt mærkeligt at SAAB AB der har lavet så utroligt smukke og anderledes fly som "DRAKEN", "VIGGEN" og "GRIPEN", ikke laver en "BIL" der er lige så banebrydende pæn at se på?

SAABS BILER LIGNER MADKASSER!

Vi tales garanteret ved!

VENLIG HILSEN!

SALAMANDER!

:D



hørt hørt :D

  • Gæst
RE: Luftfilter og tuning!
« Svar #7 Dato: 23. Juni 2005, 12:07 »
Hej,

Hvad bilder du dig ind! ;)

På nogle områder vil jeg give dig ret...

Fordi billen er meget dyr i DK er de fleste det kommer til DK stripet for alt... så som turbo, skørter, sænkning etc. Det bliver den ikke køn af!

Prøv www.saabcentral.com og ser på Aero'er det er nogle at de feedeste biler det findes...

Der til komme det sjove... min vejer det samme som en Golf of har 700HK... B)

... som SAAB selv fremstille det i deres salgsmaterial: Aero'en på næst sidte side... og en viggen jaget på sidste side! B)

Dette taget i betragtning skulle alle Peugeot'er udstyret med en EU-scoter nummerplade og henvises til cykkelstien... :D

SAAB 900 AERO

Marck 206 GT

  • Gæst
RE: Luftfilter og tuning!
« Svar #8 Dato: 23. Juni 2005, 13:35 »
Citér
SAAB 900 AERO skrev:
Hej,

Hvad bilder du dig ind! ;)

På nogle områder vil jeg give dig ret...

Fordi billen er meget dyr i DK er de fleste det kommer til DK stripet for alt... så som turbo, skørter, sænkning etc. Det bliver den ikke køn af!

Prøv www.saabcentral.com og ser på Aero'er det er nogle at de feedeste biler det findes...

Der til komme det sjove... min vejer det samme som en Golf of har 700HK... B)

... som SAAB selv fremstille det i deres salgsmaterial: Aero'en på næst sidte side... og en viggen jaget på sidste side! B)

Dette taget i betragtning skulle alle Peugeot'er udstyret med en EU-scoter nummerplade og henvises til cykkelstien... :D

SAAB 900 AERO

Hvorfor er det lige at du, som SAAB-ejer, overhovedet skriver indlæg i et peugeot forum!?

SALAMANDER

  • Gæst
RE: JA!
« Svar #9 Dato: 23. Juni 2005, 19:26 »
Hvorfor skriver du egentlig her SAAB?
:o

SALAMANDER

  • Gæst
RE: Ja, hvorfor!
« Svar #10 Dato: 23. Juni 2005, 22:23 »
Ja, hvorfor!

Fordi en eller anden tumbe ved navn www.peugeotclub.dk i to mdr. har løbet rundt på vores SAAB side og skrivet dårlige kommentare om SAAB... :o

Derfor tænkte vi, at nu trængte I til en joke (den om weber)... ;)

Men I lader til at være lige så sløve og kedelige som en Peugeot! ;)

I må hygge her - vi er kørt.... B)

PS. Slet profilen SAAB 900 AERO...

Marck 206 GT

  • Gæst
RE: Luftfilter og tuning!
« Svar #11 Dato: 24. Juni 2005, 08:59 »
Citér
SAAB 900 AERO skrev:
Ja, hvorfor!

Fordi en eller anden tumbe ved navn www.peugeotclub.dk i to mdr. har løbet rundt på vores SAAB side og skrivet dårlige kommentare om SAAB... :o

Derfor tænkte vi, at nu trængte I til en joke (den om weber)... ;)

Men I lader til at være lige så sløve og kedelige som en Peugeot! ;)

I må hygge her - vi er kørt.... B)

PS. Slet profilen SAAB 900 AERO...

Mange tak, farvel...!