Forfatter Emne: Bokstuning/ODB  (Læst 1173 gange)

ls160302

  • Gæst
Bokstuning/ODB
« Dato: 19. September 2009, 12:05 »
Er der nogen der har forstand på disse 2 former for tuning.

Jeg har en 206'er 1,4 HDI som jeg gerne vil have give lidt flere HK da jeg køre meget motorvej og ved 130 tager den 3000 omdr. hvilket bruger meget brændstof, så jeg tænkte at mere moment og flere HK ville sænke omdr. lidt.

Men hvad er MINDST skadeligt for bilen,  vil på ingen måde have ødelagt min motor eller fforøget slid på den.

Nogen der kan give et kvalificeret bud, for har nu spurt to Peugoet værksteder. 1. sted mente de ikke at det ville skade bilen, 2. sted var det bål og brand og bilen ville helt sikkert gå i stykker.

carsten0

  • Gæst
RE: Bokstuning/ODB
« Svar #1 Dato: 19. September 2009, 20:31 »
At chiptune din bil, vil under ingen omstændigheder, give lavere omdr. Ved 130 løber den de omdr som gearingen er gearet til. Det kan godt være det giver bedre brændstof okonomi, men det kan sikket ikke svare sig iforhold til omkostningerne

UlrikOlsen32

  • Gæst
RE: Bokstuning/ODB
« Svar #2 Dato: 21. September 2009, 13:53 »
Jeg kører 206 2,0 HDI med chip i. (126 hk) mod standart 90 hk. Jeg har væstentlig mere kraftoverskud, men synes ikke det har nogen umiddelbar virkning på brændstof økonomien, jeg har prøvet med standart chippen i også, og den kører bare ikke ret langt på literen uanset.

Jeg kører også meget motorvej, ca. 130 kmt... ved 2800-2900 omdr.

Mvh Ulrik.