Forfatter Emne: Hjælp til 307-køb  (Læst 1088 gange)

SwedChef

  • Gæst
Hjælp til 307-køb
« Dato: 15. November 2009, 21:59 »
Hej Peugeot folk!

Jeg står i den situation at jeg lige har fået job 86 km fra hvor jeg bor - og derfor gerne skal have en bil nr. 2 jeg kan pendle frem og tilbage i. Jeg har været over mange biler, men synes generelt at der jeg får mest for pengene, er netop Peugeot 307 2,0 HDi Airvan (Gule plader) og Opel Meriva 1,7 CDTi (Gule Plader). Jeg har prøvekørt begge, og følte mig klart bedre til rette i Peugeoten - MEN..  når man kigger på mandagsbil.dk, bliver jeg MEGET nervøs for at købe en 307 - dem er der mange sure ejere af derinde! På den anden side, synes jeg merivaen er kønnere - men jeg synes ikke bilen er komfortabel, og dens motor virker noget død i forhold til peugeoten.

Er der nogle herinde der kan give mig et mere klart billede af hvor stort problemet er med fejl på 307'eren - og hvordan jeg opdager de fejl når jeg prøvekører bilen?

Den skal som sagt gå omkring 172 km om dagen - og den skal helst ikke koste for meget i løbende forbrug.

Har alle 2,0 HDi airvan 6 gear, og hvis ikke, hvor stor en forskel vil det gøre at få med 6 gear når nu 95% af vejen er motorvej?

Alle indskud til min beslutning modtages med kyshånd!

Mvh. SwedChef

silverfox

  • Gæst
RE: Hjælp til 307-køb
« Svar #1 Dato: 16. November 2009, 13:34 »
Når der er meget brok på mandagsbil.dk, skal det nok osse ses i lyset af at der er solgt rigtig mange 307ere i DK. Og med det kørselsbehov du har, burde du ihvertfald ikke få problemer med motoren. Det er guf for en HDI det du beskriver!