Forfatter Emne: Spjældhus 406 TS4  (Læst 1708 gange)

Dibbern

  • Gæst
Spjældhus 406 TS4
« Dato: 18. November 2009, 09:01 »
Fik at vide af Peugeot at mit spjældhus, nok er defekt? Hvilket skulle være årsag til, at den ikke trak optimalt, samt går ujævnt i tomgang. Er eneste løsning på et spjældhus der ikke fungere ordentligt, kun at skifte det???? Eller kan man på nogen måde rense det for evt skidt? Syntes godt nok jeg har brugt, for mange penge på den bil snart

silverfox

  • Gæst
RE: Spjældhus 406 TS4
« Svar #1 Dato: 18. November 2009, 13:34 »
Problemet er at det er en elektronisk/motorstyret spjældhus. Der sidder selvfølgelig et mekanisk spjæld, men det er ikke der fejlen ligger. Så der er, så vidt jeg ved, ikke andet at gøre end at skifte det.

Dibbern

  • Gæst
RE: Spjældhus 406 TS4
« Svar #2 Dato: 19. November 2009, 00:06 »
Hvis jeg nu vælger at lade Peugeot lave det? Og problemet med at den stadig ikke trækker som den skal. Kan jeg så forlange at det er en ommer? på deres regning? Mener at hvis man betaler, for at nogle skal udbedre en fejl, og fejlen stadig er der når man har betalt, så må de jo prøve en gang til. Men syntes nu de virker meget dygtige, hos Peugeot i Tåstrup.

silverfox

  • Gæst
RE: Spjældhus 406 TS4
« Svar #3 Dato: 19. November 2009, 10:00 »
Der kan jo stadig godt have været en fejl på den lambdasonde du fik skiftet. Men hvis bilen opfører sig på nøjagtig samme måde som før udskiftning af sonden, skal du påtale det.