Forfatter Emne: 106 udstødning..  (Læst 1069 gange)

Allan-HH

• Gæst
106 udstødning..
« Dato: 05. December 2009, 03:50 »
Hej "Løve-venner".
Jeg er i gang med at købe en 94` 106 1.1 ( med 70000km på tælleren!!). Dog har udstødningen ikke langt igen og jeg kunne godt tænke mig at vide, om man kan montere en udst fra en rally (eller gti) uden problemer.. ( fra katten og bagud) Eller om der findes noget andet rustfrit brian potte/rør værk, som er værd at overveje.. ?

Martinovitz

• Gæst
RE: 106 udstødning..
« Svar #1 Dato: 05. December 2009, 17:14 »
Hej,

Mit råd: Køb en bil som fortjener en racerpotte og kan udnytte det frie flow til flere hk. En 1,1 er ikke fed at gejle eller montere den slags på! -Det' gas! B)

Jeg ville bare tage en standart potte på og udskifte bagpotten til én som passer på. Jeg aner ikke om en Rallye potte passer på, men jeg tvivler da en Rallye 1,3 har en TU2 motor og din 1,1 har en TU1 motor. Men som sagt, så ved jeg ikke hvordan den ser ud i praksis.

Det er forholdsvis nemt at montere en anden bagpotte.

Håber at det hjalp.

Allan-HH

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06. December 2009, 22:32 »
He he.. det er nu heller ikke min hensigt at ombygge billen til streetrace:D  men tænkte at hvis der alligevel skulle en anden udst på og hvis prisforskellen ikke var betydelig, så kunne jeg jo lige så godt sætte en på som lyder lidt godt når den nu får høvl ( og det får en 1,1 jo nok det meste af tiden..:p ) har set lidt rundt omkring på nettet og fundet et par forhandlere af rustfri rør/potter som ikke koster en bondegård, men hvis der er meget tilpasningsbøvl gidder jeg sq ikke. Kunne være at der var andre med erfaring i "nænsom race-styling" af sådan en lille pis-æskeB) ( og jo den slipper da heller ikke for solfilm i bagruderne samt sportslædderrat!! )

Martinovitz

• Gæst
« Svar #3 Dato: 07. December 2009, 10:01 »
.....og truckernosser!

Allan-HH

• Gæst
« Svar #4 Dato: 08. December 2009, 01:15 »
nej.. MEGA truckernosserB)!!