Forfatter Emne: 307 HDI Airvan - kædestrammer mv.  (Læst 1740 gange)

dkrazzer

• Gæst
307 HDI Airvan - kædestrammer mv.
« Dato: 12. December 2009, 18:15 »
Hejsa Peugeot-eksperter...

Jeg har en Peugeot 307 HDI Airvan 1,6 HDI 90 - december 2006 (Ny model med "fiskemund"...)

Jeg har haft en bekendt til at skifte olie på den mv.

Han gjorde mig efterfølgende opmærksom på at det lød som om at motorens kædestrammer var defekt og ja, den lyder ikke helt sund i motoren lige nu. Desuden mente han at et af dyserørne var utæt, så der kom lidt røg/sod ind i motorrummet.

Er det nogen som kender til dette og har et godt bud på en skarp mekaniker/et super værksted, hvor en sådan rep. er til at betale.

Bor i udkanten af Århus og kører til Horsens dagligt - så jeg er åben for alt på "østkysten"...;o)

På forhånd tak for dit svar.

PS! har fået en pris hos Peugeot i Horsens og de regnede med at det ville koste kr. 11.000 - 12.000 alt incl. - øv, så er der ikke til de store julegaver i år...:@

mvh

Rasmus, som ellers er glad for min lille pug 307 hdi...

silverfox

• Gæst
RE: 307 HDI Airvan - kædestrammer mv.
« Svar #1 Dato: 14. December 2009, 08:15 »
Har Peugeot Horsens haft kigget på bilen, eller har de givet den pris ud fra din beskrivelse?
Jeg tror ikke at problemet ligger i et dyserør, snarere i selve dysen. De har en tendens til at blive utætte...

dkrazzer

• Gæst
« Svar #2 Dato: 14. December 2009, 11:54 »
De kiggede lige hurtigt på den, men det var med udgangspunkt i min beskrivelse... - Så måske de ikke har set/fået de rigtige informationer...
hvad vil du anbefale - vil jo nødig have udført andet end "det nødvendige arbejde"...;o)

mvh
Rasmus

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14. December 2009, 15:38 »
Normalt koster en fejlsøgning ca. 500 kr. Så får du et nøjagtigt billede af hvad du kan forvente af udgifter.
Jeg gætter jo bare mht dyserne...