Forfatter Emne: 406 "hakker" ved lave omdr.  (Læst 2741 gange)

Martinriber

• Gæst
406 "hakker" ved lave omdr.
« Dato: 28. December 2009, 16:20 »
Hej :p

Jeg har for nylig købt en 406 1,8 st stc.car fra 04. Dejlig vogn.
Men her på det sidste er den begyndt og "hakke" "sætte ud" ved lave omdrejninger. Det er værst mellem 1500-2000, og hvis man sej trækker "hakker" den rigtig meget. Det er pisse irreterrende og køre med.

Kan det hjælpre med nye tændrør/tændkabler/tændspole

Nogen forslag eller andre der har prøvet noget lignende

Godt nytår til alle :D

martin

Martinovitz

• Gæst
RE: 406 "hakker" ved lave omdr.
« Svar #1 Dato: 28. December 2009, 17:14 »
Hej navnefælle

Det kan godt lyde som om at det er tændrør, tændspole eller tændkabler som du selv skriver.

Hvis det er længe siden at den har fået skiftet tændrør, så kan du skifte dem + tændkablerne.

Tobis

• Gæst
« Svar #2 Dato: 28. December 2009, 18:57 »
Jeg ha haft samme problem da jeg havde 406, det var "tændkaberne" som der så ikke er på den faceliftede model, det er istedet en boks der boltes på toppen af motoren, få den skiftet så er du kørende igen.

Martinriber

• Gæst
« Svar #3 Dato: 28. December 2009, 22:04 »
mange tak for de hurtige svar B)

Jeg vil prøve og kigge efter den boks på motoren imorgen. Men da jeg ikke ved hvornår bilen sidst har fået skiftet tændrør/tændkabler vil jeg oz skifte dem.

Nogen specielle gode tændrør jeg kan købe :D

martin

kitojo

• Gæst
RE: 406 Hakker
« Svar #4 Dato: 29. December 2009, 15:28 »
Jeg havde samme problem med min engang, jeg kørte den på værksted, og de satte en tester på, som nulstillede en eller anden styreboks, og det hjalp. Den kan stadig finde på den en sjælden gang imellem, men så afmontere jeg bare kablerne fra batteriet og lader den stå en time, sætter strøm på den igen, og problemet er væk. Ur osv skal indstilles igen, men pyt, den kører fint igen.

Dibbern

• Gæst
« Svar #5 Dato: 29. December 2009, 18:33 »
hmmmmmm. Har selv en TS4 fra 2002. Der kan man ikke bare ta strømmen, for at nulstille kørecomputeren. Efter mine egne erfaringer, ku det lyde til en defekt tændspole? Eller galt med lambdasonden? Mit bedste råd er :) Kør den til Peugeot :) Feks dem i Tåstrup. Dem bruger jeg selv. De er fair og dygtige

Martinriber

• Gæst
« Svar #6 Dato: 29. December 2009, 22:56 »
Hej

Jeg har os selv en idé om det er tændspolebroen der trænger til udskiftning. Og når den skal skiftes kommer der lige 4 nye rør i :)

Jeg har snakket med forhandleren hvor jeg købte den, og jeg skulle kontakte ham efter den 4 januar hvor deres værksted åbnede igen. Så skulle de nok se på det :) der er heldigvis stadig garanti på

Men mange tak for alle svarene og får en god Club

Godt nytår til alle pug ejere B)