Forfatter Emne: Problem servo? Styretøj?  (Læst 1947 gange)

Bilisten

• Gæst
Problem servo? Styretøj?
« Dato: 29. December 2009, 14:33 »
Min 207 fra 2007 diesel  er sej at dreje - føles nærmest som en traktor. Sådan var den ikke som ny. Selvom jeg godt kan mærke at servo'en stadig virker tror jeg der kan være problemer med den. Værkstedet har på garantien skriftet tandstang og herefter synes jeg faktisk problemet bare blev værre:( og bilen endnu tungere at dreje. Værkstedet kan ikke finde ud af hvad problemet er - og det kanjeg heller ikke - er jo ikke mekaniker. Men jeg kan mærke at noget er galt. Måske noget med styretøjet?
Det er som om den der lille ekstra-hjælp, der plejer at sætte ind når man skal dreje, er væk.
Er der nogen af jer der har erfaringer eller råd, så jeg kan få sporet værkstedet ind på hvad der er galt? Det haster for garantien udløber snart.

silverfox

• Gæst
RE: Problem servo? Styretøj?
« Svar #1 Dato: 30. December 2009, 23:03 »
Jeg har mødt problemet før. Der skiftede vi tandstang inkl. servomotor. Men hvis ikke problemet er afhjulpet, afleverer du bare din bil og beder værkstedet om at få styr på det. Lad være med at vente og dermed give anledning til at de kan afvise din reklamation...

Bilisten

• Gæst
RE: Ok
« Svar #2 Dato: 03. Januar 2010, 22:05 »
Tak for det :)- jeg siger det med servomotoren videre til værkstedet og håber at de prøver det. og ikke mindst at det hjælper så jeg kan få min bil igen som den var.

silverfox

• Gæst
RE: Problem servo? Styretøj?
« Svar #3 Dato: 04. Januar 2010, 08:42 »
Det skal nok lige siges at servomotoren er bygget sammen med tandstangen, så den har du allerede fået skiftet. Men måske er det ikke gjort ordentligt?