Forfatter Emne: Lettere startproblem i kulden.. Diesel..  (Læst 3761 gange)

Claus B

• Gæst
Lettere startproblem i kulden.. Diesel..
« Dato: 09. Januar 2010, 13:05 »
Hejsa..

Er jeg den eneste der har en diesel bil, som ikke lige springer igang her i kulden.. ?

Der er ingen problem med strøm, starter eller andet.., men nu at det er frostvejr springer den ikke igang i første hug..

Der skal mingeleres med speederen og en 4-5-6 forsøg til inden hun springer igang..

Bilen er en 406 2,0 HDI fra 99.., hvilket jo nok ikke har så meget at sige..

Er der nogle der ved hvad det skyldes.. ?

Mvh.
« Senest Redigeret: 09. Januar 2010, 13:06 af Claus B »

carsten0

• Gæst
RE: Lettere startproblem i kulden.. Diesel..
« Svar #1 Dato: 10. Januar 2010, 15:49 »
Jeg har samme problem....med samme type bil. Men jeg har ingen løsning på problemt. Den fik nye gløderør sidste år og de virker. Trække ihvertfald en masse strøm

Claus B

• Gæst
« Svar #2 Dato: 10. Januar 2010, 16:57 »
Okey.., jeg ved ikke hvornår min har fået nye gløderør sidst..

For en ordens skyld må jeg hellere nævne at det er kun hvis min har stået mindst et døgn uden at have været startet..

Har den fx. været startet om morgenen starter den i 1 hug fx. om aftenen..
« Senest Redigeret: 10. Januar 2010, 17:09 af Claus B »

obak

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 11. Januar 2010, 19:57 »
På Youtube ligger der en optagelse på en hdi 307 som bliver startet ved 15 grader minus i andet forsøg.
Tricket er at forvarme 3 gange og når man forvarmer 4 gang starter man før den gule lampe slukkes.
Prøv det. jeg prøvede i morges ved - 5 grader ude at have kørt i 3 dage, den kom i første forsøg.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Claus B

• Gæst
« Svar #4 Dato: 13. Januar 2010, 08:47 »
Tak for dit svar obak..  :)

Der er ikke forvarmer på min.., ihvertfald ikke så jeg kan se det på en lampe i instrument boardet..

Normalt er det bare at sætte tænding på og dreje nøglen, ligesom på en benzin bil..

Nu er vi oppe omkring frysepunktet.., så er problemmet der ikke..

carsten0

• Gæst
« Svar #5 Dato: 13. Januar 2010, 23:16 »
jo, den har forvarmer. Du ser bare ikke lampen i mere end 1 sekund, når det ikke er koldt. Gløderørene er en del af forvarmer systemet.

Claus B

• Gæst
« Svar #6 Dato: 14. Januar 2010, 15:45 »
Ja det er rigtigt..  :)

Efter jeg havde skrevet mit indlæg, kunne jeg ikke lade være med at se efter..,og ganske rigtigt er der lige en gul lampe inde og vende i max. et sekund..

Hvor vidt den forvarmede blev jeg derefter i tvivl om.., så fik jeg den på plads..  :)

Bollefinn

• Gæst
« Svar #7 Dato: 14. Januar 2010, 16:49 »
Det er sjov sådan er min alm. 206ér også..sådan næsten på samme måde.. hvis den har stået stille i mindst 1 døgn og man starter den uden at trykke lidt på speederen så går den ud igen, som om den ikke kan holde tomgang, og når man prøver igen så er det ligesom om der ikke er noget i vejen, og så om eftermiddagen er der heller ikke noget..det er ligesom om den lige skal vågne op(biler kan vel også være dovne?) og det sker også kun når der er minus grader..den gjorde det samme sidste vinter hvor jeg var på værksted med den, og den fik nyt batteri og renset(et eller andet) hvor problemet egentligt forsvandt, men nu er det åbenbart kommet igen :-/

obak

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 14. Januar 2010, 19:19 »
Forleden da temp var nede på -8 grader brugte jeg før omtalte metode og den kom i andet forsøg.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Claus B

• Gæst
« Svar #9 Dato: 18. Januar 2010, 19:23 »
Den er skrevet bag øret obak..

Tak for dit indslag..  :)