Forfatter Emne: Gammel 405 st.car larmer ad h til fra fortøjet  (Læst 1427 gange)

kjpsen

• Gæst
Gammel 405 st.car larmer ad h til fra fortøjet
« Dato: 14. Januar 2010, 08:06 »
Halløjsa svende

Jeg har for nylig fået mig sådan fin gammel pegøjser, som jeg har overtaget efter en kammerat, og det er såmænd en fin gammel kasse til arbejdsbrug.

Jeg fik fortalt at bilen i Maj måned sidste år, fik skiftet trækaksler, men at den kort tid efter, begyndte at rumle fra fortøjet. Det gør den stadigvæk, og i min uvidenhed, skiftede jeg forhjulslejer, for det måtte da være det som var problemet. Så nu er der nye lejer på, men den larmer stadigvæk lige meget - og det ER meget. Hvad er der galt ?? er det trækakslen ? eller er det differentialet eller ......................

Håber godt nok der er nogen som kan byde ind med noget, så jeg kan få øsen repareret, det ser lidt fjollet ud når jeg kører rundt med høreværn.

mvh
kjeld

silverfox

• Gæst
RE: Gammel 405 st.car larmer ad h til fra fortøjet
« Svar #1 Dato: 15. Januar 2010, 08:06 »
Er støjen konstant under kørsel eller er den værre når du drejer/accelererer?

kjpsen

• Gæst
« Svar #2 Dato: 19. Januar 2010, 11:34 »
Hejsa

støjen er ikke konstant, når jeg drejer til højre, forsvinder den næsten helt, men omvendt bliver det ikke værre når jeg drejer til venstre.
Støjen er værre ved nogle hastigheder end andre, men der er ikke nogen steder hvor det forsvinder helt, men over cirke 80km/t er det ligesom det ikke er helt så slemt

Mvh
Kjeld

larsK

• Gæst
« Svar #3 Dato: 19. Januar 2010, 17:36 »
har du kontrolleret dækkene? har meget at sige.ellers kan jeg ikke se hvad det skulle være når du har skiftet leje.

joba

• Gæst
« Svar #4 Dato: 19. Januar 2010, 18:32 »
Var det helt nye trækaksler du fik sat på for ellers kan det jo være knokkelledene der er slidt

tvmanden

• Gæst
« Svar #5 Dato: 19. Januar 2010, 20:39 »
Tjek lejet på trækakslen i højre side (under motoren  - før knokkelleddet)
Lejet kan larme, som om et hjulleje er defekt.