Forfatter Emne: Min første Peugeot 306 XRDT - Hjælp :)  (Læst 1996 gange)

ksand

• Gæst
Min første Peugeot 306 XRDT - Hjælp :)
« Dato: 17. Januar 2010, 23:08 »
Så fik jeg min første Peugeot og jeg er faktisk allerede ret glad for den! :)

Bilen er fra 15.11.1994.

Syntes den kører rigtig fornuftigt og den virker også til at være ret økonomisk og samtidig ret kvik, fedt!

Ville lige høre om folk kunne fortælle mig hvilke svagheder denne type bil har?

Er dieselmotoren meget holdbar som fx. VW golf 2 GTD osv?

Så har jeg selvfølgelig også lidt småproblemer med bilen da den var ret billig ;)

- Omdrejningstælleren virker ikke og når jeg blinker så kommer der ingen tegn i instrumentet??

- På bagklappen står der ABS så jeg troede faktisk at der var ABS på bilen, burde der ikke være det? Det virker ihvertfald ikke når jeg blokerer bremsen og jeg har ingen pære i mit instrument som fortæller at der er fejl?

- Der sidder et "racer" rat i bilen og det originale rat er med Airbag kan jeg se. Burde der så ikke også være en pære i instrumentet der meldte fejl om at Airbag ikke var koblet til?

- Der er også fjernbetjening i min nøgle til bilen men centrallåsen virker ikke, hvis der altså er sådan en? er det standard på sådan en ? måske det bare er noget relæ eller sikring :)

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt

På forhånd mange tak :)
« Senest Redigeret: 17. Januar 2010, 23:10 af ksand »

silverfox

• Gæst
RE: Min første Peugeot 306 XRDT - Hjælp :)
« Svar #1 Dato: 18. Januar 2010, 11:23 »
Motoren er så vidt jeg ved ret solid. Men som med alle 306ere, skal du holde øje med de bagerste bærearmsbøsninger på de forreste bærearme. Krængningsstabilsatorarmene er også et svagt punkt.
Du kan godt begynde at lede efter et nyt instrument. Alternativt er der et firma i Padborg, der kan renovere sådan et instrument.
Der er et "ABS-lignende" system på bilen, hvor der kun er ABS virkning på forhjulene. Dette kan dog osse være frakoblet, da ABS følerne er ret dyre. Så måske er man blevet træt af advarselslampen?
Mht airbag er jeg ikke sikker på at det var standard i '94. Men ellers kan det være frakoblet.
Du kan jo starte med at tjekke om det hjælper at skifte batteri i fjernbetjeningen...

doc405

• Gæst
RE: Min første Peugeot 306 XRDT - Hjælp :)
« Svar #2 Dato: 23. Januar 2010, 17:27 »
at speedometer ikke dur kan være kabel der ikke sidder rigtigt at omdrejlingstælleren ikke dur er defækt føler ved svinghjulet eller defækt print i instrument konsollen