Forfatter Emne: Motor problemer....  (Læst 1841 gange)

kallea007

• Gæst
Motor problemer....
« Dato: 18. Januar 2010, 20:40 »
Hej alle..

Jeg har en 106 1,4 xr. Når man træder på gassen, er det som om at den falder i omdrejninger og den vil ikke trække. er der nogen der har et bud på hvad der er galt?

Hilsen kallea007

silverfox

• Gæst
RE: Motor problemer....
« Svar #1 Dato: 19. Januar 2010, 09:08 »
Spjældpotentiometeret på indsprøjtningshuset. Altså hvis vi snakker en gammel 106 med monopoint motor?

morgan

• Gæst
« Svar #2 Dato: 19. Januar 2010, 09:38 »
jeg er skam henne i luftmængde måleren der er def... det er nemt at afprøve. tag den af imens bilen står i tomgang, og hør om den ændre på omdrejninger. det skal den gøre, hvis ikke så er den defekt.
Det kan også være din lambasonde der driller, det er den der fortæller bilens computer om du ha den rette forbrænding, og hvis den er def, så får mototstyringen forkerte data
« Senest Redigeret: 19. Januar 2010, 09:41 af morgan »

kallea007

• Gæst
« Svar #3 Dato: 19. Januar 2010, 21:49 »
Tak skal i have. Det er en fra 92. Men nu har jeg bare et nyt problem, jeg kan ikke starte for når jeg skal give den gas i starten falder den i omdrejninger og vil ikke springe i gang...:(

silverfox

• Gæst
« Svar #4 Dato: 19. Januar 2010, 22:08 »
Der er slet ikke en luftmængdemåler på den motortype!?
Men din beskrivelse underbygger lidt min teori med potentiometeret. Deri er tomgangsmotoren nemlig også indbygget. Det er en typisk fejl på den motor.
Lambdasonden er dog også en mulighed...

kallea007

• Gæst
« Svar #5 Dato: 23. Januar 2010, 19:02 »
Jamen der kommer godtnok benzin ud af dysen. Det kan da ikke være toppakningen? for så vil den da starte. ik?