Forfatter Emne: Micheling A3  (Læst 2546 gange)

morgan

  • Gæst
Micheling A3
« Dato: 30. Januar 2010, 09:37 »
Fine nye vinterdæk til min 207 SW

Men forfanden hvor den sejler med røven...
Dæktryk er ok.
Er der andre der kender til dette.?????

huseauto

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #1 Dato: 30. Januar 2010, 10:30 »
Har du tjekket bagtøj?
Om der er noget som sider ikke fast eller stoddæmpere, fjedre?
 

www.husegracaninauto.com

silverfox

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #2 Dato: 01. Februar 2010, 09:22 »
Der er omløbsretning på den dæktype, dvs dækkene kan være vendt forkert. Lige før der står "185/65-15" på dæksiden skal der være en pil der peger fremad i bilens kørselsretning.

morgan

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #3 Dato: 02. Februar 2010, 08:40 »
jammen jammen

Dæk og det hele sidder rigtigt....
Snakket med en kollega, han siger at vinterdæk generalt skal køre med højre lufttryk end sommer dæk...
Må lige tjekke det op

silverfox

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #4 Dato: 02. Februar 2010, 09:03 »
Hvorfor skulle vinterdæk køre med højere lufttryk? Det er ikke en anbefaling jeg har hørt om før...?

morgan

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #5 Dato: 02. Februar 2010, 10:06 »
Hmm.

Har en fornemmelse at det er lorte dæk jeg har købt.....
Men Micheling Alpine A3 burde sku være gode.

Nu KØBER jeg ikke andre dæk.... grine

Men hvad burde jeg ha købt.... Bare til en anden gang

sttn

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #6 Dato: 02. Februar 2010, 12:45 »
Hej

Nu har jeg kørt med A3 i 5 år, de er super god ,lufttryk er som sommer de sider godt nok på en 307 de her, eller gjorde, har lige ødelagt et noget med en fjeder.. så mon ikke dit lufttryk er lidt "underligt" eller andet i undervogn ,nu er de vel spændt op rigtigt på fladerne ( læs kontakt fladen ved bremser) på kryds ?..bolte/møtr..

hilsen
steen

silverfox

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #7 Dato: 03. Februar 2010, 18:44 »
Michelin Alpin er noget af det bedste der findes, så der er nok noget i vejen med bilen. I det her vejr er det selvfølgelig svært at teste om bagenden "sejler", men få en Peugeot tekniker til at prøve bilen og afgøre om der er noget i vejen.

sttn

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #8 Dato: 03. Februar 2010, 19:32 »
Hej

Kom til at tænke på om de sider lige rundt på fælgen (læs at afstanden er den samme hele vejen rundt) ??

Hilsen
steen

deikrogh

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #9 Dato: 05. Februar 2010, 12:25 »
Citér
morgan skrev:
Fine nye vinterdæk til min 207 SW

Men forfanden hvor den sejler med røven...
Dæktryk er ok.
Er der andre der kender til dette.?????


Har haft problemet med en 406'er stc., dog ikke samme dæktypr, men skiftede stabilisatorer - og problemet var løst. Måske er det lidt tidligt med din bil, men man ved aldrig ;)

sttn

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #10 Dato: 05. Februar 2010, 16:30 »
Hej Slinger


ER du nu heltsikker ? med dæk tryk ? har du tjeket dine hjullejer "slør" og din ophængbag tjek gummier Fjeder dæmper ,

Hvis alt det er ok , så ville jeg når det bliver "fint vejr prøve at sætte min alm dæk på og køre en tur måske starte med dem bag ,nu køre de vel den rigtig vej rundt de kære A3 ? eller må du køre den til skrot :p

hilsen
steen

morgan

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #11 Dato: 06. Februar 2010, 08:49 »
FORFANDEN BILEN HAR IKKE KØRT 2000 KM. "NY BIL"
Dæk købt hos min kammerat i Superdæk, og han ved godt hvordan dæk skal monteres..."nye dæk"
Tror snarest ad det er et tilvænnings prob, og så det med at køre med lidt ekstra luft i dækkene.

sttn

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #12 Dato: 06. Februar 2010, 16:29 »
Hej

SE nu ikke så Vred .. du spørg folket de svar så godt de har lært ikk.

Men kan da godt forstå dig det er lidt kedligt, ham ven der arbejder hos superdæk har du snakket med ham om hævet dæk tryk .

Hvis alt er ok med bil (der kan jo godt være et problem med bilen?) selv om de er ny.

For en del år siden køret jeg i en opel der sejlede og den manglede det der L...
Så vi glæder os til at høre hvordan det går

hilsen
steen;)

morgan

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #13 Dato: 10. Februar 2010, 08:30 »
så mine venner...

Nu har jeg lavet nogle teste.

På tør vej ingen problemer, ej heller ikke med sommer dæk på.
På Sne/is glat vej... slinger i bagen med vinterdæk...
Jeg tror at det er tilvænnings prob... kommer fra en mondeo, som er betydlig større, hvor jeg ikke oplevede dette...
Jeg lever med det, selvom det føels ubehaligt

sttn

  • Gæst
RE: Micheling A3
« Svar #14 Dato: 10. Februar 2010, 18:26 »
Hej ven

Det jeg skriver er ren gæt ?? du kunne måske prøve at hæve/sænke trykket i bagdæk , se om det gøre noget ved din slinger kørelse, men som sagt et gæt ,som du måske har prøvet .


En ting du kunne prøve at komme noget tungt i bagrummet over hjulene og tæt på bagryglæn ,måske du vil kunne mærke en forskel ?
det var der mange der kørte med i de god gammle dag 50-100kg ? men igen gæt gæt gæt......

God jagt
steen:(