Forfatter Emne: Peugeot 406 startspære problemer!!  (Læst 3443 gange)

BEC

  • Gæst
Peugeot 406 startspære problemer!!
« Dato: 09. Februar 2010, 17:08 »
Hej alle sammen, Jeg har et stort problem!!

Har en 406 2,1 stdt fra 1996 med startspære. Bilen har stået stille i mange år. Og nu ville jeg ha gang i den.
Jeg kan ikke starte bil da startspæren er slået til, problemet er at jeg ikke har koden til den!!
Har ringet til forhandleren hvor bilen er købt i tidernes morgen, men han kunne heller ikke hjælpe.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at få den i gang uden kode??

silverfox

  • Gæst
RE: Peugeot 406 startspære problemer!!
« Svar #1 Dato: 09. Februar 2010, 21:32 »
Hvis du møder op hos en Peugeot forhandler med bevis for ejerskab på bilen, kan du få oplyst den kode som bilen forlod fabrikken med.

BEC

  • Gæst
RE: Peugeot 406 startspære problemer!!
« Svar #2 Dato: 10. Februar 2010, 08:14 »
Har prøvet det, men koden er ændret af en tidligere ejer som jeg ikke kan finde!

huseauto

  • Gæst
RE: Peugeot 406 startspære problemer!!
« Svar #3 Dato: 10. Februar 2010, 17:22 »
Hej

Der er en sort startspære box (med 3-4 ledninger på)på hojtrykspumpen cirka 5 x 5 cm som du skal smadre med lille hama og forsigtig. Når du har gjørt det ,neder under er en magnetventil med kun en ledning som skal kobles til plus pol og den skal være koblet til tændings plus ellers får du ikke stopet bilen.
Det er den biligste løsning til dig ellers skulle du betale flere tuse til en anden startspære.
venlig hilsen

www.husegracaninauto.com

BEC

  • Gæst
RE: Peugeot 406 startspære problemer!!
« Svar #4 Dato: 10. Februar 2010, 22:12 »
på pumpen er det et sort dæksel, det har jeg haft af. Under det ser det ud til at være 2 magnet ventiler. er det en af dem som skal ha en plus? de har 3 ledninger!

BEC

  • Gæst
RE: Peugeot 406 startspære problemer!!
« Svar #5 Dato: 15. Februar 2010, 10:15 »
Så fik jeg gang i den.. Tak for hjælpen der ude..

silverfox

  • Gæst
RE: Peugeot 406 startspære problemer!!
« Svar #6 Dato: 16. Februar 2010, 20:14 »
Uden at anklage nogen for nogetsomhelst, er der jo ingen der ved om vedkommende der starter tråden rent faktisk ejer bilen. I modsat fald har i lige hjulpet en med at stjæle bilen!?
Jeg nævner dette af udelukkende principielle årsager. Formentlig har vedkommende 100% rent hvedemel i posen. Men jeg synes ikke man bør videregive informationer om hvordan man "kortslutter" en bil på et forum som dette. Bare min personlige mening...

huseauto

  • Gæst
RE: Peugeot 406 startspære problemer!!
« Svar #7 Dato: 21. Februar 2010, 10:19 »
Jeg ved ikke om det den rigtige ejer af bilen men det er rigtig nok som silverfox siger.
Ville kun hjælpe og som du siger den hjelp kan bruges til mange andre ting.
Jeg ville ikke skrive mere om det(har ikke tænkt på at det kunne bruges til at stjæle bilen).
Jeg synes dem som stjæle biler har mere viden om det end Vi her på forum.


www.husegracaninauto.com