Forfatter Emne: Originalt aftageligt træk til 406  (Læst 1284 gange)

mthorsoe

  • Gæst
Originalt aftageligt træk til 406
« Dato: 20. Februar 2010, 14:48 »
Hej,

Jeg er den lykkelige ejer af en 406 1.8 1997.

Jeg har lige købt bilen, og der er aftageligt træk på den.

Krogen var monteret da jeg købte den, og nu vil jeg gerne have den af.

Er der nogen der har en beskrivelse af hvordan man får den af?

sttn

  • Gæst
RE: Originalt aftageligt træk til 406
« Svar #1 Dato: 20. Februar 2010, 15:46 »
Hej

Vores er med en stor "art" dreje ting med nøgle som skal låses op inde man kan trykke den ind og dreje den rundt,så slipper den selv træktøjet  under bilen . ( hvis det ikke er rustet fast)

Der findes mange modeller ,om det er sådan en sag du har på ? mener vores er tysk ,det kan ikke ses når krogen er væk, selve el stik er også drejet op under vognen,når det ikke er i brug.

Hilsen
steen

mthorsoe

  • Gæst
RE: Originalt aftageligt træk til 406
« Svar #2 Dato: 22. Februar 2010, 12:22 »
På mit sidder der en anordning på siden af krogen som har 2 knapper man kan trykke på. Ser ud til den ene skal til siden så den anden kan trykkes ned, men herefter sker der ikke noget. Måske det er rustet fast!

sttn

  • Gæst
RE: Originalt aftageligt træk til 406
« Svar #3 Dato: 22. Februar 2010, 19:55 »
Hej

Der er mange der har problemer med træk der kan tages af,hvis de ikke tager det af når det ikke bliver brugt.

Mit sad 1md sidste år "gab" det var sværet at få af ikke nok med at det sad fast,men nøglelåsen den var snasket ind i grus og andet ,så nu har jeg opfundet et dæksel jeg sætter ude over dreje dimsen det hjælper.der en del der smør trækket oppe hvor det sider fast ,men aldrig selv kuglen,hvis du køre med CV med slinger kobling.

Kender du ikke nogle der er medl af DCU ( camping) der har de et forum måske der.

Eller kør ned til den lokale og lade dem se på trækket er der ikke et navn på metal skiltet på trækket så du kan søge lidt på wwww.

hilsen
steen