Forfatter Emne: 406 fra '99 nogle gange urolig i tomgang  (Læst 1421 gange)

dyreborg

  • Gæst
406 fra '99 nogle gange urolig i tomgang
« Dato: 01. Marts 2010, 00:33 »
Med fare for mange opgivende suk rundt om i landet (jeg har gennemkigget samtlige relevante indlæg siden 2005):

Uanset om motoren eller vejret er kold eller varm er der periodevis problemer med stigende og faldende omdrejninger i tomgang. I mange tilfælde går motoren ud, når den når de laveste omdrejninger.
Når gaspedalen trædes lidt ned er der ikke problemer, men mellemgas er ikke min kones stærke side ;)

Jeg har haft Peugeot til at kigge på den, men de kunne ikke se noget på computeren. Intet er blevet skiftet.


I tidligere indlæg har jeg set foreslået skift af:
benzinpumperelæ
lambdasonde
stepmotor (det er snartsagt et standardsvar)
tændspole
potentiometer
luftmængdemåler
styreboks og startspærre (??)


Desuden er der foreslået opdatering/geninstallering af software til motorstyring og karburatorsprit !!

Er der bud på hvilke af ovenstående, det kan være/ikke være?

406406

  • Gæst
RE: 406 fra '99 nogle gange urolig i tomgang
« Svar #1 Dato: 09. Marts 2010, 14:07 »
Jeg lytter lige med på denne tråd og håber på gode svar.
Fik råd omkring evt. benzinfilter som lige skal tjekkes.

morgan

  • Gæst
RE: 406 fra '99 nogle gange urolig i tomgang
« Svar #2 Dato: 10. Marts 2010, 01:08 »
Silverfox har lige kommenteret dette prob... læs de relavante tråde...

dyreborg

  • Gæst
RE: 406 fra '99 nogle gange urolig i tomgang
« Svar #3 Dato: 19. Marts 2010, 23:46 »
Fik ny tomgangsmotor/stepmotor isat for ca. 2.100,-
Motoren går stadig uroligt i tomgang, men den går ikke i stå, og den kører nu med flere omdrejninger i tomgang ved kold motor. Tomgangsmotorens bevægelige dele var åbenbart stort set groet sammen.

Jeg afventer udviklingen, men modtager gerne yderligere hints om den urolige tomgang

jensskov

  • Gæst
RE: 406 fra '99 nogle gange urolig i tomgang
« Svar #4 Dato: 05. Maj 2010, 12:09 »
Hej

Jeg har samme problem på min 406. Det skete et par gang i vinters og så nu her til morgen. Fik siftet stepmotor hos PUG, men det var stadig lige så slemt da jeg startede bilen, så den fik de lov til at skifte tilbage. Siden har jeg ikke brugt det værksted :-(

Men de undersøgte det så lidt nærmere og mente at kunne være et dyseproblem. Jeg har fået at vide af en anden mekaniker at det måske kunne være et problem med en termostat.