Forfatter Emne: Bagbremser 306 hdi 1999  (Læst 1960 gange)

jensjen

  • Gæst
Bagbremser 306 hdi 1999
« Dato: 20. Marts 2010, 16:50 »
Hej
Jeg har fået skiftet bagbremser på min 306èr 2 gange i løbet af 1 år. Problemet er, at bilen ikke bremser nok på baghjulene, og så ruster skiverne. Min mekaniker siger, at jeg blot skal bremse hårdere op, men det har jeg gjort til en vane, uden at det dog har hjulpet.
Derfor har jeg tænkt på, om man ikke kan stille bremserne til at bremse hårdere på bagbremserne?
Iøvrigt bremser bilen godt, men åbenbart kun på skiverne foran. :(

doc405

  • Gæst
RE: Bagbremser 306 hdi 1999
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2010, 01:13 »
du kan også nøjes med at køre lidt på handbremsen en gang om ugen for at holde skiverne regne og dinebremsekabler bliver også masseret igennem så de heller ikke ruster til og sætter sig

jensjen

  • Gæst
RE: Bagbremser 306 hdi 1999
« Svar #2 Dato: 21. Marts 2010, 11:09 »
Jeg brugte håndbremsen flittigt i går, lørdag, og det hjalp da også på udseendet af skiverne. I samme forbindelse opdagede jeg, at håndbremsen ikke bremser særligt hårdt.

doc405

  • Gæst
RE: Bagbremser 306 hdi 1999
« Svar #3 Dato: 21. Marts 2010, 13:16 »
en gang rusten skiver gør du ikke bare lige regne med en gang på håndbremsen. men du kan jo starmma håndbremsen på når den er med skiver skulle du gerne kunne blokkere hjulene ved lav fart. nye skiver på og lige kør med håndbremsen trykket en gang om ugen så er du over det problem

jensjen

  • Gæst
RE: Bagbremser 306 hdi 1999
« Svar #4 Dato: 21. Marts 2010, 16:30 »
Skiverne er kun 1½ måned gamle, men var allerede begyndt at se beskidte ud og ikke blanke som de jo bør, hvis de virker, så der skal ikke nye skiver på. Håndbremsen er strammet op.
Det jeg søgte, var et råd om at kunne få bilen til at bremse mere på bagbremserne eller om det er muligt?

sttn

  • Gæst
RE: Bagbremser 306 hdi 1999
« Svar #5 Dato: 21. Marts 2010, 17:00 »
HEJ

Du er ikke dem eneste der har de problemer, det er et kendt problem ,da den største bremsekraft ligger på forhjulet, du vil kunne mærke hvis du har mod på det at tage fast i håndbremsen mens du bremser "der skulle du kunne mærke den bremser mere ?"  men pas nu på der ikke er glat/ eller andre bag dig...

Os der ikke har brug for racer bremser vi er bedre tjent med tromlerbag ,det kan godt være bremse længden er længer men heller det en den dag man skal bremse så virker de bag skiver ikke før et godt stykker efter man .......bremmmmsede.

Men rådet med håndebremsen som de andre skriver bruger jeg også.

hilsen
steen

doc405

  • Gæst
RE: Bagbremser 306 hdi 1999
« Svar #6 Dato: 21. Marts 2010, 19:50 »
du kan rense dine skiver op med en dundelstålbørste. hvis du absorlut vil få din bil til at bremse mere bagpå som jeg ikke vil råde dig til at gøre. så kan du stramme albventilen op den sidder på bagbroen mod højre dete r en fjedreligende genstand

jensjen

  • Gæst
RE: Bagbremser 306 hdi 1999
« Svar #7 Dato: 22. Marts 2010, 16:37 »
Tak for rådene. Det med alb-ventilen vil jeg forelægge min mekaniker, eller er det noget jeg selv kan klare?

jensjen

  • Gæst
RE: Bagbremser 306 hdi 1999
« Svar #8 Dato: 13. April 2010, 17:26 »
Sidste nyt: I forbindelse med montering af MAD-hjælpefjedre, skulle alb-ventilen også stilles, og nu bremser bilen på alle 4 hjul ved moderat tryk på bremsen.
Før syntes jeg at bilen bremsede godt, men nu bremser den super.
Grunden til montering af hjælpefjedre er, at bilen, en stationcar, hængte med bagenden efter indkøbsture i Bilka.