Forfatter Emne: store alufælge  (Læst 2839 gange)

lonmark

  • Gæst
store alufælge
« Dato: 23. Marts 2010, 17:50 »
Hej her på siden :)

Jeg er en kvinde på 29 der har investeret mig i en peugeot 207 1,4 hdi og har fået 18 tommer fælge på. Jeg har oplevet på det seneste,  når jeg skal over fx. nogle brosten, knager det meget fra bagpartiet, selv ved meget lav fart. Tænker at det måske kan skyldes de store fælge og dermed lavprofil dækkene der ikke absoberer rystelserne så godt og derfor at det knager? Er der nogen der har en ide til hvad det kan være?

silverfox

  • Gæst
RE: store alufælge
« Svar #1 Dato: 24. Marts 2010, 12:57 »
Det kan tænkes at dækkene går på skærmkasserne/inderskærmene. Hvilken fælgbredde og dækstørrelse snakker vi om?

Plex

  • Gæst
RE: store alufælge
« Svar #2 Dato: 25. Marts 2010, 19:22 »
Citér
lonmark skrev:
Hej her på siden :)

Jeg er en kvinde på 29 der har investeret mig i en peugeot 207 1,4 hdi og har fået 18 tommer fælge på. Jeg har oplevet på det seneste,  når jeg skal over fx. nogle brosten, knager det meget fra bagpartiet, selv ved meget lav fart. Tænker at det måske kan skyldes de store fælge og dermed lavprofil dækkene der ikke absoberer rystelserne så godt og derfor at det knager? Er der nogen der har en ide til hvad det kan være?



Hej

Jeg har selv oplevet noget af det samme, på min egen 207. Det knagede og bragede, blot man kørte over små bump/indkørsler.

Det viste sig at være låseanordningen til bagklappen, der blot skulle smøres.

Tror det er en kendt issue, hvis det er samme problem - har hørt om flere der har oplevet det samme...

morgan

  • Gæst
RE: store alufælge
« Svar #3 Dato: 26. Marts 2010, 10:58 »
Det var godt nok store sutter til en 1.4, kan den trække det. Jeg har en 1.6 HDI, og tror ikke at det ville være smart at montere sutter i den klasse.  jeg beholder standard 185/60-15... de er lettere og ok at køre med.
« Senest Redigeret: 26. Marts 2010, 10:59 af morgan »

silverfox

  • Gæst
RE: store alufælge
« Svar #4 Dato: 27. Marts 2010, 07:53 »
Den med bagklappen havde jeg ikke tænkt på....jeg har faktisk selv fået det lavet på min 207er. Det knager helt vildt fra bagklappen og har formentlig intet med hjulene at gøre.

lonmark

  • Gæst
RE: store alufælge
« Svar #5 Dato: 19. April 2010, 22:24 »
Jeg vil da godt indrømme at den skal arbejde lidt indimellem og man skal have godt ved rattet hvis man køre over ujævnheder eller huller i vejen.